דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / יציאה מהמבוי הסתום של האגואיזם

יציאה מהמבוי הסתום של האגואיזם

laitman_2009-05-28_0059_70.jpg

מתוך שיעור מס' 2 במרכז "קבלה לעם" – מוסקבה.

ביציאתנו אל העולם החיצוני, אנחנו מגלים את הכוח הכללי שכולל בתוכו גם השפעה וגם קבלה. הוא המקור של כל המתרחש והמילוי של הכול. זהו כוח של שׂכל, מחשבה, מחשבת הבריאה, הכוח הכללי של הטבע. אנחנו מכנים אותו הבורא, מפני שאנחנו מגלים שביחס אלינו הוא הבורא והיוצר. אך בכל אופן, מדובר על הכוח המקיף  שכולל בתוכו את כל השאר.

כשאנחנו חוקרים אותו, אנחנו לומדים את החלקים שמרכיבים אותו, חוקי הטבע, חוקים רוחניים של טבע ההשפעה, שגבוהים יותר מהמצב הגשמי הרגיל שלנו. ובו זמנית אנחנו מתחילים להבין, כיצד מסודרת המהות הגשמית שלנו, רואים את המקור של החוקים הפועלים בעולם שלנו. בסופו של דבר האדם מבין בשביל מה הוא קיים וכיצד לצאת ממצבים שבהם הוא "הכניס" את עצמו לראייה חד צדדית של העולם. הוא מתחיל לבנות את עצמו ואת החברה הסובבת מחדש, לא בכוח, אלא בשלווה. כשהוא מגלה את חוקי הטבע האמיתיים, הוא בצורה טבעית פועל באופן שונה. כשהוא יוצא מאותו האגואיזם, הוא מבין שלא ניתן לנהוג אחרת.

היום אנחנו פועלים בצורה אוטומטית עם רווח אופטימלי לעצמנו. באותה הצורה האוטומטית נפעל גם בהמשך, אך כבר עם התחשבות בחלק הכללי: אנחנו תלויים זה בזה ומהווים שלם אחד כללי. אנחנו רואים את כל התמונה, את כל המערכת הגלובלית הסגורה, ולכן נוהגים לגמרי אחרת. הדבר העיקרי עבורנו הוא לגלות את התמונה הכללית הזאת, ואז אנחנו באופן טבעי לא נטעה. לזה מובילה אותנו חכמת הקבלה.

במידת ההתפתחות מגלים לנו בהדרגה את הטבע האגואיסטי שלנו. אך היום תפסנו אותו באופן כללי, כך שמיצינו את כל הכלים האגואיסטיים להשׂגת העולם במדע והטכנולוגיה בנוהג החברתי, בחיים ההדדיים במשפחה. אנחנו רואים שהגענו למבוי סתום. וכאן מופיעה הנחיצות ההכרחית בידע נוסף. היום אנחנו נמצאים על הסף, במעבר להרגשת החלק הבא של הבריאה. הוא כבר כאן, בינינו. לפעמים אנחנו מכנים אותו כמימד אחר, כי הרי העניין הוא כיצד אתה מודד: כששינית את זווית הראייה, אתה רואה באותו הנפח תופעות אחרות לגמרי. כך אנחנו מגלים את העולם החדש.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 16.01.2011

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest