דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תהיו סבלניים כלפי החדשים

תהיו סבלניים כלפי החדשים

כנס גאורגיה. שיעור מס' 4

כאשר לקבוצה מגיע תלמיד חדש, ואילו אנחנו כבר לומדים לפי השיטה של החיבור האינטגרלי, אנחנו צריכים להיות יותר רכים כלפיו, כי אנחנו יכולים להבהיל ולדחות אנשים. הם כמו שאנחנו היינו פעם, לא מבינים בשביל מה דרושים כל החיבורים האלה, השעשועים הילדותיים, כל מיני המשחקים, הסדנאות. כל זה נראה להם מאוד מוזר: "אנחנו עוסקים בדברים נעימים, מדברים על אהבה וחברות, אבל גם אימא אמרה לנו את אותו הדבר, כך לימדו אותנו עוד בגן הילדים, ועכשיו גם כאן. אנחנו באנו ללמוד, ומסתבר, שזוהי חכמת הקבלה?! שוב איזה משחקי ילדים?!". עד שהתלמיד החדש יבין מהי המשמעות של השיטה, הוא יברח מאיתנו עשר פעמים. לכן צריך לנהוג כלפיו ביתר רכות.

לא צריך מייד להכניס את החדשים לקבוצה, מפני שבראש ובראשונה הם צריכים לעבור קורס של "יסודות חכמת הקבלה". הקורס כולל נושאים כמו: בחירה חופשית, השגת המציאות, מבנה העולם העליון, השפעתו של האדם על העולם העליון והשפעה חוזרת של העולם העליון על האדם, ההיסטוריה של החברה האנושית, ההתפתחות של הסיבה והמסובב שלה, ההתחלה, התנועה והמטרה שאליה אנחנו נעים וכולי. האדם צריך לתפוס את הבריאה, כדי שיתאר לעצמו עד כמה היא ענקית, מקיפה, גורפת, ושכל זה הופך להיות כפוף לו ונשלט על ידו.

אנחנו צריכים להיות סבלניים כלפי החדשים, אפילו אם מגיעות כל מיני מיסטיקות, שמתחילים פתאום לחבר את הקבלה לדתות, לכל מיני אמונות, עם איזה שהן המצאות משלהם. כי אצלנו הכול מולבש על העבר, מה ששמענו במשך שנים רבות בחיינו: נשמות, גלגולי נשמות, גיהינום, גן עדן וכל השאר, כלומר אנחנו לא מבינים את כל זה, אבל מדמיינים ומציירים משהו בדמיון שלנו. תשאלו אותם: "מה זה?", אז אתם תראו שלפי מספר האנשים, כך יש מספר דעות.

אבל בכל זאת יש לנו את זה. לכן אדם צריך למצוא לאט לאט הגדרות נכונות לכל הפריטים האלה של ה"עולמות", שעליהם הוא מתי שהוא שמע. כי הכול הרי נובע מחכמת הקבלה: גם הדתות, גם המדעים, מפני שזהו מדע על עולם אחד. על זה כותבים עוד הפילוסופים היווניים והגרמניים מימי הביניים. זה מה שנשאר לנו מבבל.

לכן צריך לנהוג בזהירות רבה עם החדשים, כדי לפטור אותם לאט לאט מכל האשליות.

אף על פי שהאנושות נפטרת בהדרגה מזה, לפנינו עוד עבודה רבה. כי למעשה, כאשר חכמת הקבלה אומרת שקיים רק חומר ומודעות (הכרה, מחשבה), כלומר רצון לקבל, ליהנות, להתמלא, ותודעה (מחשבה), אור, שממלא אותו, אז בזה היא מגדירה בצורה מדויקת וברורה את עמדתה: חוץ מזה אין כלום. אין שום מיסטיקות, אלא רק שדרוג של הרצון ושדרוג של התודעה או מילוי של הרצון הזה. ובזה אנחנו עוסקים. ואנחנו באמת, בשום מקום בטבע לא מגלים יותר שום דבר.

לכן, קודם כל, החדשים צריכים לעבור עשר הרצאות מבוא ראשונות. רצוי שהמרצים כל הזמן יתחלפו, אחרת הם יסגדו לו, כמו שאומרים, יישאו על כפיהם, והוא יתחיל לבקש שיעלו אותו עוד יותר גבוה. חייבים לקחת את כל זה בחשבון וכל חמישה שיעורים להחליף מרצה.

והעיקר, שהם לא יסתכלו על חכמת הקבלה רק כעל סעודות עם שירים וריקודים, כי זוהי חכמה רצינית, ולא דיבורים על התקרבות, על אחריות הדדית ואהבה הדדית. אחר כך הם יתחילו לחבר את זה לשיטות ותיאוריות אחרות שאותן הם למדו בעבר, לכל מיני זרמים אלטרואיסטיים. אין צורך בכל זה! אנחנו פשוט מלמדים אותם שיטה, שיטת הבריאה.

אם האדם קיבל ידע נכון, אז הוא יכול לומר: "זה לא בשבילי. יותר טוב שאני אלך, ארוויח עוד מיליון או אטייל בעולם", הוא יכול לומר כל מה שבא לו, אבל לשלול את העובדה שזו האמת, הוא לא יוכל. למצב כזה צריך להביא אותו מתוך ההיכרות הראשונה, מעשר הרצאות המבוא הראשונות.

מתוך שיעור מס' 4 בכנס בגאורגיה, 08.11.2012

ידיעות קודמות בנושא:
ללא הרצאות מבוא, זה כמו ללא לוח הכפל
ויהי ערב ויהי בוקר
ברוכים הבאים לקבוצת המתחילים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest