דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / תהיה בטוח שתרוויח בגדול

תהיה בטוח שתרוויח בגדול

העבודה הפנימית מתחילה מההשתוקקות שלנו לצאת מתוך עצמנו ולהתחבר לאחרים. והחיבור הזה נמדד לפי המידה שבה הוא מנוגד לרצון שלנו, לפי עוצמת הכוחות שמפריעים ומתנגדים לכך.

הכוחות המנוגדים האלה הם דווקא "עזר כנגדו", מפני שהם מראים לאדם היכן הוא צריך להשקיע עוד מאמצים כדי לתקן את עצמו.

וכך הוא לאט לאט מתקדם יותר ויותר. בכל פעם הוא מנסה עוד קצת להתחבר עם הזולת ולהשפיע, ובכל פעם הוא מקבל דחייה, תיקון כיוון, קושי, הכבדת הלב, הכרה בטעותו. אך כשהוא חוזר על כך שוב ושוב, זה מצטבר בהדרגה, כמו שנאמר, "פרוטה ופרוטה מצטברת לחשבון גדול". ואחרי כל הפרוטות האלה מגיע התשלום, כלומר, באמת מתגלה לו כוח ההשפעה, כוח האמונה.

העיקר – לא להתייאש! הרי אנחנו מתחילים את הדרך הזאת בצורה אגואיסטית לחלוטין (לא לשמה) וחושבים רק איך נוכל להרוויח בגדול. אך בכלל איננו מקשרים את זה עם הזולת ואיננו מרגישים מיהו אותו "הזולת".

אנחנו מבצעים פעולות, בדומה לתינוק שזה עתה נולד ואינו מבין מה הוא עושה, וגם אינו מרגיש מה עושים איתו. אבל עם הזמן הוא מתחיל להרגיש במקצת, לשמוע משהו, לראות משהו, להגיב איכשהו, וכך הוא גדֵל! כך בדיוק גם אנחנו גדלים ברוחניות! רק שאנחנו חייבים לתת יגיעה בכל רגע בחיינו, שלא כמו התינוק, שאותו הטבע דוחף להתפתח ולגדול.

אבל בהחלט לא דורשים מהאדם יותר ממה שהוא מסוגל. העיקר לנסות! העיקר לרצות, ומהמאמצים האלה ייוולד הרצון האמיתי. כמו שהילד רוצה להיות גדול ובזכות המאמצים שלו להיות גדול, להבין, להרגיש, לבצע משהו, הוא גדֵל.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 14.08.2011

 ידיעות קודמות בנושא:
מכל אחד לפי יכולתו, לכל אחד – אין סוף
כשתרגיש, לא תוכל להתבלבל
תכיר את הגבול שלך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest