דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הסבלנות היא התכונה החשובה ביותר

הסבלנות היא התכונה החשובה ביותר

התכונה החשובה ביותר היא הסבלנות, הנכונות לסבול, הביטחון בדרך. "סבלנות" פירושה שאני מוכן לעבור את כל השלבים שבאים אליי, מבלי שהשכל והרגש הבהמיים הנוכחיים שלי יקבעו עבורי את האמת.

אני מלכתחילה מקבל על עצמי "אמונת חכמים", אמונה במקובלים שכבר עברו את הדרך ומייעצים לי כיצד להתנהג, ואני הולך בהתאם להוראותיהם ומבצע אותן. אין כאן שום השפלה עצמית. להיפך, אני מתכוון להשיג את הכול ברגש ובשכל, בכל שלב ושלב של הדרך.

אני מבין שמתוך ההתרחקות אני צריך להגיע להתקרבות, ועל פני שתיהן אני משיג תמיד מצב חדש, ברגש ובשכל, וכך אני מתקדם.

התוצאה מכל התנועות האלה קדימה ואחורה – היא הבירור שאני מבצע ברגש ובשכל: אני קונה בכל פעם את המצב החדש, ובכל פעם אני מוסיף.

ומהצד השני, התהליך שאני עובר הוא תמיד בהכנעה, מעל האגו שלי. אני מתרחק, ואז אני מרגיש את עצמי בחושך, בשפלות. וכאן בדיוק אני צריך לגייס את הגאווה שלי ולהגיד לעצמי, שאני מרגיש כל כך רחוק דווקא מפני שקיבלתי עצמאות. לכן אני יכול להתגאות בכך שאני מנוגד ולא רוצה, להתגאות מהריחוק הזה מהבורא. אמנם רע לי ואני מבולבל, אבל מתוך זה אני קונה כלי חדש.

ועכשיו אני מתחיל לעבוד על הכלי החדש הזה ולהתקרב לבורא, ואז המרחק הזה, הבלבול, החושך וחוסר הנעימות – מתחילים להתמלא על ידִי באור ובהבנה, בהבחנות חדשות, לא אגואיסטיות, אלא מעל האגואיזם. וכך אני משיג את המצב החדש.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 29.08.2011

ידיעות קודמות בנושא:
ורק הגיבורים שבהם יכנסו להיכל המלך…
הסיבולת הרוחנית
סבלנות היא עקשנות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest