דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הכנה / עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי, 04.10.2011

עקרונות ועצות משיעור הקבלה היומי, 04.10.2011

* הפריצה לעולם הרוחני היא ממש לפנינו, נשאר לנו הצעד האחרון.

* הבחירה החופשית שלנו היא לא ברצון, אלא איך לממש את הרצון.

* כשאנחנו רוצים להתנהג לפי החוקים הקיימים במערכת המתוקנת, כשאנחנו רוצים לגלות בינינו את הקשרים שנמצאים בעולם הרוחני – זוהי קבלה למעשה.

* הכול תלוי בחיסרון, ולא בחיסרון שלי בלבד אלא בחיסרון להשפעה, שנמדד לפי: כמה אני מעורר את החברים.

* אסור לנו לאבד חברים אלא לתמוך בהם ולדאוג שיהיו כמה שיותר מקובצים. קיבוץ הרצונות בכמות ובאיכות יעזור לנו להפעיל את המערכת במהירות.

הכנה לשיעור

* בזמן קריאת הזוהר אנחנו צריכים להשתדל להרגיש שאנחנו נמצאים במה שהסיפור מספר, וזה לא חשוב עד כמה אנחנו מבינים או לא מבינים, אלא אנחנו נמצאים בפנים והוא מספר לנו על אותו העולם שבו אנחנו נמצאים.

* בספר הזוהר מסופר באיזו התייחסות נמצאים הכוחות והחלקים של מערכת העולמות, וברגע שאנחנו רוצים להפעיל את הרצון שלנו, ברגע שאנחנו רוצים להשפיע, זה פועל עלינו.

* בזמן הלימוד צריכים לדרוש הרגשה, אחרת הכול נשאר בשכל, עד שאי אפשר לסבול את הלימוד.

השלום בעולם

* ערבות הדדית היא לא פטנט חדש ולא הומצאה על ידי תנועת הערבות; הטבע מחייב אותנו להתחבר יותר ויותר – האם אנחנו עושים זאת או לא? כי אם אנחנו לא עושים זאת, אנחנו מזמינים על עצמנו צרות.

* אם נסתכל על הטבע ונלמד ממנו, נהיה הרבה יותר חכמים; כל דבר שממנו אנחנו נהנים – מגלי הרדיו, דרך קרני הרנטגן ועד למטוסים – נובע מכך שלמדנו אותו מהטבע, ועכשיו אנחנו נהנים ממנו. כעת הטבע מראה לנו שאנחנו לא בסדר – אז למה שלא ניקח ממנו מכשיר נוסף?

* אנחנו צריכים להתחבר, כי זה מה שמראה לנו הטבע. למה שלא נבנה מערכת הסברה ולימוד ש"תבשל" אותנו לפני המכות, כמו אותו מכשיר רנטגן שמגלה לנו על קיום המחלה לפני שהיא מתפתחת. בואו נפתח כזאת דעה בעולם, שתראה לנו כמה אנחנו חולים – זה יותר טוב מלהגיע לאסונות עצמם ולדברים בלתי הפיכים. בואו נראה לכולם את צילום הרנטגן ונקדים תרופה למכה. אחר כך האדם כבר ירוץ לרופא כדי לרפא את עצמו. בואו נתחיל להעביר את הגלים האלה על כל האנושות.

* הפתרון למשבר הוא פשוט – על ידי הסביבה. בדומה לשימוש העכשווי בתקשורת לעשיית מניפולציות על בני האדם, בואו נבנה בעצמנו מכשיר, "אינקובטור", ש"יחמם" אותנו לבצע את השינוי לפני שהמכות תגענה אלינו.

* עלינו לבנות מערכת השפעה, הסברה, על מנת להביא את האנשים לחיבור אינטגרלי, בהתאם למה שהטבע דורש מאיתנו כעת.

* לימוד חוקי העולם החדש וההשקעה בסביבה של כל אחד ואחד הם חלק מהעבודה שלנו, ונחוצים לנו בימים אלה אפילו כדי לספק לכל אחד מאיתנו את המינימום ההכרחי למחיה.

* אף אחד לא רוצה לעשות חלוקה צודקת מלבד אלה שבטוחים שזה לטובתם, כי זה ירים אותם אל מעל לקו העוני. ומי שמעל קו העוני כבר חושש מזה באופן טבעי. לכן, כדי להגיע לחלוקה צודקת אנחנו צריכים סביבה כל כך חזקה, שתשפיע לכל אחד מאיתנו את חשיבות העניין הזה.

* אם העולם לא יקבל את חכמת הקבלה וההסבר על התפתחות העולם, הוא יתקדם בדרך ייסורים. הוא ירצה יותר ויותר ויקבל פחות ופחות, ואז הוא יגיע להכרה שכדאי לרסן את האגו ולהיות ביחד – כי הפחד מהמוות גדול יותר מהפחד מהרעב.

מתוך שיעור הקבלה היומי, 04.10.2011

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest