דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / מכל אחד לפי יכולתו, לכל אחד – אין סוף

מכל אחד לפי יכולתו, לכל אחד – אין סוף

כתוב "יגעתי ומצאתי". האדם נותן כל מיני יגיעות, מבלי לדעת מהי תכונת ההשפעה – עד שהוא רוכש את התכונה הזאת. זאת נקראת "מציאה", מפני שהוא לא בדיוק ידע מה הוא חיפש. פתאום הוא מגלה שהוא מצא משהו שונה לחלוטין!

אם הוא היה יודע את זה מראש, הוא לא היה מתייגע אפילו לרגע. הוא לא היה יכול לכוון לזה. זה עד כדי כך הפוך ממה שהוא חשב קודם לכן. קודם לכן, רק היה נדמה לו שהוא חושב על ההשפעה, אך הוא למעשה הוא חשב על הקבלה: איך להרוויח, להצליח, למלא את עצמו. הוא רק קרא לזה "השפעה".

אבל אפילו ללא הכוונה הנכונה, מתוך אותן הפעולות השקריות שהוא היה מבצע – הוא גדל. וכל זה בזכות המערכת שהשתלשלה מעולם אין-סוף עד לעולם שלנו והכינה עבורנו את כל הנחוץ כדי לחזור לשם. המערכת הזאת הורידה אלינו את ה"סולם" של המדרגות הרוחניות, שבו כל מדרגה עליונה שקועה בתוך המדרגה התחתונה. לכן, אפילו כשאנחנו פועלים לטובת עצמנו (לא לשמה), אנחנו יכולים להגיע להשפעה (לשמה).

דווקא העובדה שהתחתון נמצא בחושך מאפשרת לו להידבק לעליון. הרי הוא לא בדיוק יודע לְמה הוא נדבק, עד שהעליון לא יגלה לו את כוח ההשפעה. ואז התחתון יגלה שהוא נמצא בקשר עם העליון.

כלומר, אנחנו רק צריכים להתייגע עד כמה שאפשר. לכן, לא צריך לפחד מכך שאנחנו כל כך רחוקים מהרוחניות, לא מבינים בה כלום ולא יכולים לעשות כלום. לא החכם לומד. כל המערכת בנויה בצורה כזאת, שלכל אחד, עם כל התכונות המיוחדות שאיתן הוא נולד, יש אפשרות להגיע להשפעה, לתכונת הבורא ומטרת הבריאה.

לכל אחד יש את השביל שלו, לכל אחד יש מקום ליגיעה והזדמנות להגיע לדבקות בבורא.

אף אחד לא פטור מהעבודה הזאת. לכן האדם צריך לראות בכל רגע את ההזדמנות לרצות רק להשפיע. ולא להגיד לעצמו: "איפה אני ואיפה ההשפעה… איך אני יכול לרצות אותה? כל זה בכלל לא בשבילי". זה לא נכון!

כל אחד מסוגל לרצות להשפיע בכל רגע. ואם הוא שוכח מזה, סימן שהחברה לא מסודרת בצורה שתזכיר לו בכל פעם שהדבר היחיד שהוא צריך לרצות זה ההשפעה! ובהתאם לכך הוא יקבל בכל פעם עזרה או הפרעות בהתקדמות – או בקו שמאל או בקו ימין. אך הוא תמיד יתקדם קדימה – או בדחייה יותר גדולה או בהתקרבות יותר גדולה. כך הוא ילך.

ישנן אמרות רבות בנושא זה: "יגעתי ומצאתי", "לא עליך המלאכה לגמור ולא אתה בן חורין ליבטל ממנה", ועוד.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 14.08.2011

 ידיעות קודמות בנושא:
תהיה בטוח שתרוויח בגדול
כשתרגיש, לא תוכל להתבלבל
להפוך את עצמי לנקודה בשמים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest