דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שרשרת אינסופית של אורות

שרשרת אינסופית של אורות

תלמוד עשר הספירות, חלק ב', אות צ"ח: "כל אור שהופיע פעם באיזה מדרגה, אינו זז משם לנצח. וענין ביאתה והעתקתה למדרגה שלאחריה, אינה גורעת, משום זה כלל, מהאור שהשאירה וקנה מקומו במדרגה שעברה, אלא, שזה דומה למדליק מנר לנר ואין הראשון חסר. וכן כאן, בשעה שהאור נעתק מהמדרגה הראשונה ויורד לשניה, נמצא כל האור בשלמות, גם בראשונה גם בשניה ועל דרך זה, בביאתו של האור למדרגה השלישית, לא זז האור מהשניה כלל והאור נמצא בכל שלמותו, גם בשניה וגם בשלישית, ועד"ז, בעברו בכל המדרגות הקודמות לאותה המדרגה האחרונה, שהיא המקבלת האמיתית, דהיינו עד אותה המדרגה, שבשבילה ירד האור מא"ס ב"ה, הוא נקבע בכולן. וכל זה הוא, משום שאין העדר נוהג ברוחני, וכל אור שזרח פעם בבחינה רוחנית, שוב לא זז האור מאותה הבחינה לנצח, ואפילו משהו שבמשהו".

קשה לנו לראות איזושהי דוגמא לזה בעולם שלנו, כי ברצון לקבל הכול נעלם, הכול נאבד. כל פעולה דורשת מרץ, אנרגיה, כוח, ותמיד צריך להשקיע בכל רגע ורגע בעוצמה, אחרת שום דבר לא מתקיים, שום דבר לא זז. בעולם שלנו אין דבר שקיים לנצח, אין דבר שהופיע ואינו דורש שום חידוש.

הפיזיקאים מנסים עכשיו למצוא בעזרת הקוליידר את החלקיק בוזון היגס, כדי להבין מהיכן מגיעים כוח המשיכה והכוחות הפנים-אטומיים שמחייבים את האלקטרונים להסתובב. אנחנו לא מבינים כיצד בעולם שלנו יכול להתקיים כוח שקיים בפני עצמו ואינו נעלם, עובר ממקום למקום ואינו נאבד, ומתקיים במרחקים אינסופיים, ללא שום הגבלות, למעלה מהזמן ומהמקום.

רק להשפעה יש כאלה תכונות. מפני שבהשפעה, לא האור ממלא את הכלים. אלה מילים לא מדויקות. האור אינו יכול לעבור דרך הכלים, כמו מים שנמזגים לכלים שלובים. כשאנחנו אומרים שהאור ממלא את הכלים, הכוונה היא שהכלים מגלים את האור ונעשים דומים לו, בזה אחר זה.

וקיים קשר בין הכלים, שלאחר התיקון של כלי אחד, מיתקן הכלי השני, ואחריו השלישי, וכן הלאה. וכל כלי מתחיל להאיר מבפנים בתכונת ההשפעה, וזה נקרא שהאור ממלא אותו.

ולאחר שהכלי הזה התמלא, הרשימו (גן המידע) ממנו גורם להיווצרות הכלי הבא, שגם הוא מתגלה ומיתקן, וגם בו מתגלה תכונת ההשפעה. וזה נקרא שהאור בא ומילא את הכלי ההוא.

אנחנו תמיד מסתכלים על הכלים כביכול מבחוץ, כמו על שרשרת מנורות שנדלקות בזו אחר זו. אבל בעצם האור אינו עובר ממקום למקום (ואפילו ברשת החשמל הזרם למעשה אינו זורם לשום מקום), אלא כל כלי מגלה בתוכו את תכונת ההשפעה ולכן הוא מתחיל להאיר. הם מקושרים רק בשרשרת של סיבה ומסובב בתיקון שלהם.

לכן, בכלים שפועלים בצורת ההשפעה, ודאי שאין העדר, וודאי שכל התיקונים שעברו פעם על הכלים האלה, בתהליך העלייה שלנו מלמטה למעלה, כבר נשארים לנצח. יכול להיות שהם רק נסתרים מאתנו.

ובכל כלי מתגלה אור חדש, שונה מהאחרים. כי לכל כלי יש עביות שונה, מסך שונה, ורשימות שונות. אחרת כל הכלים היו כלי אחד. לכן, כל כלי מגלה אור משלו.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 22.09.2011

ידיעות קודמות בנושא:
נר נדלק מנר
אור, שלמעשה אינו בר השגה
העולם מעבר לגבול של שליטת כוח ההשפעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest