דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / רק אם תִלמַד את האחרים, תבין את עצמך

רק אם תִלמַד את האחרים, תבין את עצמך

שאלה: כיצד אנחנו יכולים לנצל את התכונות הטבעיות שלנו לכיוון ההשפעה?

תשובתי: לא צריך לחשוב על זה, זה יסתדר באופן אוטומטי. אני לא צריך לעבוד נגד התכונות והנטיות הטבעיות שלי ולהשתדל לשנות ו"לתקן" אותן. כי בינתיים אני לגמרי לא יודע מה לעשות עם עצמי.

כל העבודה שלנו היא להתכלל בסביבה הנכונה, ממש בעיניים עצומות, ולאפשר לה להשפיע עלינו כמה שיותר. ודאי שבהתחלה אנחנו צריכים לבדוק ולברר מהי הסביבה המתאימה לנו. אך לאחר שכבר בדקתי ואני נכנס לתוכה, אני רוצה רק דבר אחד: שהיא תשפיע עליי כמה שיותר.

ואינני יכול לדעת באיזו צורה הכוחות שהתקבלו מהסביבה ישפיעו על התכונות הטבעיות שלי. גם אינני יכול לדעת מה יֵצא מההתמזגות וההתקשרות בין הכוחות הללו. הבחירה והבדיקה היחידה שלי היא בכך שההשפעה של החברה עליי תהיה, לפי מידת ההבנה וההרגשה שלי, כמה שיותר אצילה, מיוחדת, רוחנית, במטרה להגיע לתכונת ההשפעה ולגילוי הבורא בתוכה.

אבל באיזו צורה היא בדיוק עובדת עליי ועל התכונות שלי – אינני יכול לדעת עכשיו. אני אגלה זאת לאחר מכן, כשאתחיל לגלות את המדרגות הרוחניות ואבין כיצד זה עובד בפועל. וגם אז, לא אוכל להכיר את הדרגה שבה אני עובד כרגע, אלא רק להביט למטה על ה"אני" של אתמול ולהבין אותו במקצת.

כל העבודה הרוחנית מתבצעת באמונה למעלה מהדעת, ברכישת כוח ההשפעה מעל לכוח הקבלה, וכל עוד זה לא ייבנה בתוכי, אין לי אפשרות להבין ולהשיג מה קורה עם הכלים הנוכחיים שלי. זה יתאפשר רק כשאעלה למדרגות גבוהות יותר.

וזה בכלל לא העסק שלנו. כל עוד האדם נמצא בכוונה להשפיע על מנת להשפיע, אין לו אפשרות להשיג ולהבין כל כך את היוצרות שלו ואת הסביבה שלו. רק כאשר הוא מתחיל להתקשר עם כל יתר הנשמות ולקבל על מנת להשפיע, הוא מתחיל ללמוד על עצמו, בזכות הקשר איתם.

אני אף פעם לא אדע שום דבר על עצמי, עד שלא אתחיל להשפיע לאחרים, ואז אני אֶלמַד את עצמי מתוך היחס שלי כלפיהם. הם יהפכו לקנה המידה, שכלפיו אהיה מסוגל למדוד. כי תמיד צריכות להיות שתי נקודות כדי שנוכל לבצע מדידה. ואם רק אני קיים לבדי, כלפי מה אני יכול למדוד?

לכן רק בתנאי שאני מתחיל להתקשר נכון לאחרים ולומד אותם, אני גם לומד את עצמי.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 23.09.2011

ידיעות קודמות בנושא:
השנה שחיכינו לה מיליארדי שנים!
הקבוצה היא המִפרשׂ שלי
כך חינכתי את עצמי בעצמי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest