דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / שיתוף פעולה הדדי של שני כוחות הטבע

שיתוף פעולה הדדי של שני כוחות הטבע

Laitman_2011-07-05_5745_w.jpg

הכנס בבולגריה, שיעור מס' 1

לאורך אלפי שנות ההיסטוריה של ההתפתחות של האנושות, היא המציאה לא מעט שיטות, אמונות, תורות, דתות. הן כולן בנויות על אגואיזם טהור. ורק חכמת הקבלה מדברת על כך, שאם אנחנו רוצים לגלות את הכוח העליון של הטבע, אנחנו חייבים להפוך להיות אחרים. אבל השיטה שלה כתובה בשפה קצת שונה, נבדלת ממה שאנחנו הורגלנו אליו.

היא מסבירה כיצד בנויה הבריאה, באיזה אופן הופיעו ארבע הבחינות של התפתחות החומר, האנרגיה, המידע, כיצד נוצר כוח הקבלה, כוח ההשפעה, באיזה אופן הם התחילו להתפתח הדדית, בכך שהולידו את "מלכות דעולם אין סוף". "מלכות" זה רצון שכולל בתוכו שני כוחות: חיובי ושלילי, כוח המשיכה וכוח ההשפעה, אשר התפתחו בשיתוף הדדי ביניהם, בירידתם מעולם אין סוף למטה.

על ידי התפתחותם הם השיגו בדרגת "עולם האצילות" מצב מיוחד, שכתוצאה ממנו התרחשה שבירה בשיתוף ההדדי בין הכוחות החיובי והשלילי, הם פוצצו את כל החומר.

אם קודם לכן שני הכוחות השפיעו על החומר בהסכמה ביניהם, אז בדרגת "עולם האצילות" התרחש, מה שנקרא, "שבירת הכלים".

הרצונות השבורים נפלו למטה ובדרגת העולם שלנו התגלה רק רצון אגואיסטי אחד, שהחל בהדרגה להתפתח.

לכן המשימה שלנו, החל מאותו הרגע בהיסטוריה והלאה, היא בעלייה חזרה עד לעולם אין סוף באותן המדרגות של העולמות: עשיה, יצירה, בריאה, אצילות, אדם קדמון. יחד עם זה אנחנו צריכים בעצמנו לאסוף ולהרכיב את החומר השבור, בכך שכל הזמן מוסיפים לעולם שלנו כוח חיובי, כי בו עכשיו קיים רק הכוח השלילי של האגו. ואז, על ידי החיבור של כל החלקים השבורים של החומר, אנחנו נשיג את אותו המצב שממנו יצאנו, מצב של עולם אין סוף.

אנחנו צריכים לעבור מלמטה ועד למעלה 125 מדרגות, שמהוות את המצבים של השילוב הנכון בין הכוח החיובי והכוח השלילי שבתוכנו.

באותה המידה שבה אנחנו נתחיל לכלול בתוכנו את שני הכוחות המנוגדים האלה, אז אנחנו נגלה מסביבנו את היקום החיצוני, העולם החיצוני, הדרגה הבאה של הבריאה, המימד הבא, שכבר אינו מורגש דרך חמשת החושים הבהמיים (הגשמיים) שלנו: ראייה, שמיעה, ריח, טעם ומישוש.

אנחנו מתחילים להשלים אותם בחמישה חושים אחרים, שמסוגלים להרגיש את שני הכוחות המנוגדים הדדית, המקושרים הדדית, המאוזנים הדדית. החושים הללו נקראים "כתר", "חכמה", "בינה", "זעיר אנפין" ו"מלכות", והם חושים רוחניים עליונים (מעל לדרגה הבהמית שלנו), מפני שבהם אנחנו מרגישים את עצמנו קיימים בנפח חדש.

בדיוק כפי שבעולם שלנו אנחנו חיים באיזה נפח, בכך שמרגישים סביבנו את האנושות, את כדור הארץ, את החלל וכל השאר, כך אנחנו מתחילים להרגיש את עצמנו כקיימים בעולם חדש הבא, במימד הבא, מחוץ לזמן, תנועה ומקום. למצב הזה אנחנו צריכים להגיע.

המקובלים השיגו את המצב הזה במידת התגלותה של ה"נקודה שבלב" בהם, הנחיצות בכוח החיובי השני של הבריאה. היום היא מופיעה אצל אנשים רבים, כי עוד לפני הרבה שנים ניבאו שהחל מסוף המאה ה- 20 האנושות תתחיל להיכנס בהדרגה למצב הזה.

התנועה קדימה ממומשת בצורה פשוטה מאוד, על ידי שיתוף פעולה הדדי בינינו וביצוע התנאי של "ואהבת לרעך כמוך", שאותו הדתות אימצו לעצמן, ושעליו בעיקרון מדברים כולם. אבל התנאי הזה לא יכול להיות ממומש על ידי אף אחד ובשום מקום, מפני שכדי לקיים את התנאי של אהבת הזולת, לא הבהמי, כמו אהבת אֵם לבנה, אלא אהבה על-טבעית, למרות האגו שלנו, לזה אין לנו כוחות.

חכמת הקבלה מציעה להשתמש לשם כך בכוח העליון. אנחנו צריכים להתאסף וליצור בינינו כאלה תנאים, שהכוח החיובי של הטבע ישפיע ויפעל עלינו, אותו הכוח שממלא הכול מסביב, אבל בינתיים עוד לא פועל עלינו. אנחנו צריכים להזמין על עצמנו את השפעתו, כדי שהוא יתחיל בהדרגה להתגלות בנו בנוסף כהשלמה לכוח השלילי.

זאת כל חכמת הקבלה, שמאפשרת לנו להזמין את ההתגלות של הכוחות השלילי והחיובי.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס בולגריה, 01.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
עידן של דעיכה
המגמה של זמנינו
כבול בתוך האזיקים של חובות האגו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest