דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הקבוצה, דגם של מדרגה רוחנית

הקבוצה, דגם של מדרגה רוחנית

שאלה: בכמה ערים ישנן כמה קבוצות שאינן מחוברות ביניהן. איך אפשר לארגן שיתוף פעולה הדדי ביניהן ולנסות לפתור את הניגודים ההדדיים שלהם?

תשובתי: לא יודע, אני לא מחשיב קבוצות כאלה לקבוצות. אנשים מתאספים בהן, מפני שכך יותר קל ונוח להם ללמוד, והם לומדים. ודאי שהם נחשבים לתלמידים שלי, אבל אני לא מחשיב אותם כקבוצה. אני מחשיב אותם במובן מסוים כמקובלים פוטנציאליים עתידיים, כי הם בכל זאת לומדים, ובעוד עשרים-שלושים שנה זה ישפיע עליהם. אני מדבר ברצינות. אם הם לומדים סתם כך, למען הלימוד, אז התוצאה לא תתגלה במהרה.

אם הם לא מתחברים ביניהם לאחד שלם יחידי, לא מקשיבים לאותו הכלל ההכרחי שבו ניתן להרגיש רוחניות, אז זו לא קבוצה. בעולם שלנו כל החיבורים של בני האדם ששׂוכרים יחד מבנה, קיימים יחד בשטח אחד, נקראים "קבוצה", אבל זו לא קבוצה במובן הרוחני.

קבוצה, זה כאשר מהמון טיפות לא נוצר הסכום שלהן, אלא נוצרת טיפה אחת שלמה שבה נעלמות כל הטיפות האחרות, לא ניתן להבדיל ביניהן, הן כבר לא קיימות שם. כי נוצר המצב הבא, איחוד.

אנחנו נמצאים במדרגה הנמוכה ביותר של כל העולמות. עולם אין סוף, זו המדרגה ה- 125. מתחתיו באים עולם אדם קדמון, אצילות, בריאה, יצירה, עשיה והעולם שלנו, המדרגה הנמוכה יותר, מדרגת אפס.

rus_o_rav_kvutza-ve-afatza_2013-10-21_lesson_pic35

במה מיוחד העולם שלנו? המיוחד הוא, שבעולם שלנו אנחנו יכולים על ידי פעולות מכאניות באגו שלנו לממש, לבנות, ליצור תבנית של המדרגה הרוחנית. מהרצונות והמחשבות האגואיסטיים שלנו, כלומר מהמוח והלב אנחנו יכולים ליצור איזו הידמות למצב הרוחני.

ברגע שאנחנו נוכל להתאחד ומה"אני" המפורדים שלנו ליצור "אנחנו" אחד, אז מייד נעלה למדרגה הבאה. מהמדרגה הזאת ישפיע עלינו האור העליון, כי אנחנו נותנים יגיעה בחיבור ואיחוד, והוא יעלה אותנו. כאשר אנחנו נמצא את עצמנו במדרגה הבאה, אנחנו כבר נתחיל להבין כיצד זה פועל. כלומר הדבר העיקרי בשבילנו, זה להתגבר על המחיצה הזאת, המחסום.

לכן בעולם שלנו אנחנו צריכים ליצור דגם של המצב הרוחני, ליצור אותו מהחומר האגואיסטי שלנו, כמו ילד קטן שעל ידי המשחק בצעצועים הופך לאדם שמבין, שיודע, הוא גדל, רוכש הרגלים, והודות למאמצים שלו האור העליון משפיע ופועל עליו, וכך הוא מתפתח. אותו הדבר גם איתנו.

מתוך שיעור בנושא "קבוצה והפצה", 21.10.2013

ידיעות קודמות בנושא:
להתמזג לטיפה אחת משותפת
קבוצה, זה איחוד של הרצונות
הקבוצה כאובייקט רוחני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest