בחירה לפי רוחי

שאלה: איך אני יכול להיות בטוח, שבסופו של דבר אני אצליח? יש איזה שהן ערבויות?

תשובתי: זה נקרא "אמונת חכמים". אבל הביטחון האמיתי זה אור הביטחון שמאיר לאדם, במידה שהוא מגיע לתכונת ההשפעה. ובינתיים זה לא נמצא, כי האמצעי היחיד זה התכללות בסביבה.

heb_o_rav_bs-shamati-064-mitoch-she-lo-lishma_2013-11-15_lesson_pic42

אין לי שום דבר, חוץ מהסביבה. אני יכול להיכנס לסביבה שמעדיפה ערכים גשמיים, ואני יכול להיכנס לסביבה שמעדיפה התפתחות רוחנית, דרך של השפעה. יש שתי חלופות: דרך הקבלה או דרך ההשפעה. בטבע פועלים שני כוחות, ואנחנו יכולים להעדיף זה על פני זה או זה על פני זה: או להשפיע על מנת לקבל, או לקבל על מנת להשפיע, אחד מהשניים. כך פועל העולם הזה, הכול מאוד פשוט ונקבע על ידי בחירת הסביבה.

אבל אם כבר בחרתי בסביבה, שזה נקרא מורה וחברים, דרך, מטרה, אני צריך להרגיש, שזה לפי רוחי. אני לא צריך לאנוס את עצמי. אם יש לי "נקודה שבלב", ואני מרגיש שזו הדרך בשבילי, אז אני נכנס לסביבה.

אבל לאחר שנכנסתי, אני חייב להתכלל שם בכל לב ונפש. אני לא יכול להימצא בסביבה, שהיא כולה "פלוס" (+), ואני כולי "מינוס (-). אני אזרק משם! ישפיע עליי המאור המחזיר למוטב ואני אזרק, אחרי שנה, שנתיים, חמש, לא משנה. אנחנו רואים, איך שזה קורה. והאדם מתחיל אחר כך לשנוא אותנו, כי הוא לא נכלל בסביבה, בקבוצה.

אבל כמו שבעולם שלנו, בין אם אתה רוצה ובין אם לאו, אתה נמצא תחת השפעת כלי התקשורת, כך גם כאן, בהתפתחות הרוחנית, אתה חייב להימצא תחת השפעת הסביבה. ובזה ניתנה לנו הבחירה החופשית, לכן אנחנו צריכים כל הזמן לעשות מאמצים. זה לא תלוי באופי של האדם, אלא ב"עדינות הנפש". אם יש לאדם מזל, אז הוא נשאר, ואם אין לו מזל, אז לא נשאר, אתה עף החוצה…

אתה נכלל בקבוצה ואומרים לך: "אתה בחרת להיות איתנו? בבקשה, אבל תדע, שאצלנו יש כאלה וכאלה תנאים. מתאים לך, אז תישאר, ואם לא מתאים לך, אז תעזוב. יש המון כאלה קבוצות, מפלגות, תנועות, כתות, לך תבחר מה שמתאים לך. התנאים שלנו הם כאלה, אנחנו לקחנו אותם מכתבי המקובלים, זה מה שהם כתבו. לא אכפת לנו מה בחרו אחרים, איזה ערכים הם מעדיפים ומקבלים, אנחנו מקבלים ומקיימים את העצות שכתבו המקובלים שהגיעו אלינו בשרשרת המקובלים של כל הדורות, החל מאברהם אבינו ועד היום.

הם יישׂמו את התנאים האלה על עצמם והגיעו להשגה רוחנית. אנחנו רואים לפי הספרים שלהם שהם השיגו את המהות הפנימית של הטבע, את המימד העליון. אנחנו רוצים להשיג את אותם הדברים, ולכן שומעים לעצות שלהם.

מתוך שיעור על מאמר ס"ד מספר "שמעתי", 15.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הסביבה עשתה מהקוף אדם
שביל צר המוביל לבית המקדש
ביטחון מוחלט

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest