דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / לימוד חכמת הקבלה / שיעור וירטואלי בספר הזוהר, 30.05.10

שיעור וירטואלי בספר הזוהר, 30.05.10

laitman_2008-11-14_sl_70.jpg

השיעור הוירטואלי נערך מדי יום א', בין השעות 16:00-17:00. נושא השיעור ספר הזוהר, שיעור מס' 24.

תקציר שיעור

ספר הזוהר, אותיות צ"ז – קי"א:

רוכב על החמור

תהליך ההתקדמות הרוחנית של האדם מתרחש בהדרגה, צעד אחר צעד, מהעולם שלנו אל עולם האינסוף.

במקור כל האנשים בעולם שלנו שווים בגלל הטבע האגואיסטי שלהם. כולם רוצים לקבל ולהשפיע למען הרווח העצמי. ההשפעה למען עצמי זו צורה מתוחכמת יותר של האגואיזם מאשר הקבלה הפשוטה, מפני שהיא מבלבלת את האדם. האדם מרגיש את עצמו נותן בצורה אלטרואיסטית ואינו חושד שכך הוא מספק את האגואיזם שלו.

כאשר האדם מגיע לקבוצה קבלית הוא מתחיל לבצע פעולות של השפעה והוא מבין שהוא עושה זאת למען עצמו. העבודה הזאת גורמת לנו להבין את הטבע האמיתי שלנו, אותו לא ניתן לשנות בכוחות עצמנו, הפעולות החיצוניות האלטרואיסטית נשארות למעשה אגואיסטיות. אנחנו מתחילים לרצות חזק מאוד לשנות את הכוונה שלנו.

להשפיע על מנת לקבל בקבוצה הקבלית זהו מצב ביניים, כאשר במהלכו האור העליון מתקן את מהותנו מהכיוון האגואיסטי לאלטרואיסטי. כעת אנחנו מוכנים לעבור לפעולות עם כוונה להשפיע על מנת להשפיע, זו כבר מדרגה רוחנית, תכונת הבינה.

כאשר אנחנו משיגים את הכוונה על מנת להשפיע, אנחנו יכולים לבקש לעלות למדרגה הבאה, לקבל על מנת להשפיע. משתנה רק הפעולה, הכוונה נשארת אותה הכוונה. כאשר פועלים על מנת להשפיע לא מרגישים עייפות. הקשר עם הבורא נותן לנו הרבה אנרגיה, ואם מבצעים פעולות רוחניות נכונות, אנחנו מקבלים כוח עצום ותענוג.

אחרי שעוברים את שלבי העלייה הרוחנית, אנחנו נכללים באופן תמידי בזרם אינסופי של אנרגיה, מידע ומילוי.

שיעורים קודמים:
שיעור וירטואלי בספר הזוהר, 23.05.10
שיעור וירטואלי בספר הזוהר, 02.05.10
שיעור וירטואלי על ספר הזוהר, 25.04.10

One comment

  1. במה זכינו? וכיצד כשכל כולי בביצה סרוחה , ואני מעיזה לחוש כל כך הרבה כוח ושמחה , האם זהו המסך. את האור והשמחה הזו עלי להחזיר ולא לקחת? נדמה לי ששמעתי אותך אומר פעם שאישה לא צריכה לעשות מסך , או שאני בהזיות…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest