…
הכנה לשיעור: שמעתי, מאמר קמ"ד, ישנו עם אחד
על כל אחד להרגיש שללא איחוד אין חיים. רק הסביבה יכולה ליצור את ההרגשה הזאת, אם אני משכנע את כולם שזה כך, וכולם משכנעים אותי.
להורדה: וידאו | אודיו
חלק א': זוהר לעם, פרשת "שמות", אות קל"ז
לאור אין גבולות ואין מימדים, לכן הכול תלוי בגודל הרצונות שלנו, הכלים שלנו.
להורדה: וידאו | אודיו
חלק ב': כתבי בעל הסולם, "בית שער הכונות", אות ע"ב
"עובר" רוחני זו כבר מידה מסוימת של השתוות הצורה לעליון.
להורדה: וידאו | אודיו
חלק ג': כתבי בעל הסולם, מאמר "מאמר החרות"
האדם משתוקק להיות חופשי מאחרים, כאשר עליו להשתחרר מהאגואיזם שלו, למען האחרים.
להורדה: וידאו | אודיו
שיעורים נוספים במדור: שיעור הקבלה היומי
למה מה שפעם הייתי עושה אוטומטית כלפי הזולת והסביבה על מנת להשפיע, היום מרגיש לי שעושה יחד עם מחשבה של אפשרות גם אולי לקבל? כך שזה נראה גם "הליכה אחורה" במקום קדימה, או לפחות השיה במקום.
למה הרצון לקרוא וללמוד יותר ויותר מתפרש לי כצורך ורצון לקבל, בעקבות ההבנות החדשות של החומר כתיאור מוחלת של עצמי "היקר", וכך אדע יותר על עצמי "האוב"? איפה ולמה מסתתר פה הרצון להשפיע???
האם במודעות לבחירה – חוסר בחירה זו גם בחירה, הכרוכה בשכר ועונש?
האם קיים דירוג של רכישת חופש הבחירה, ואיפה בדירוג הזה נמצאים המעברים בין חוסר עצמאות האישית לרכישתה וחוסר עצמאות החברתית לרכישתה ???