דף הבית / המשבר ופתרונו / שימו לב: מטריארכליות!

שימו לב: מטריארכליות!

דעתו של א. בורובסקי, (A. Burovsky, Ph. D): יש צורך בגברים כאשר נדרשת עבודה קשה, יכולת לקחת סיכון, ולפעול בקבוצה. העולם המודרני אינו זקוק יותר לתכונות הללו. לכן, תיאורטית, פטריארכיה היא אפשרית. הנשים הפכו למין מועדף, כמות ההטבות שהן מקבלות הולכת וגדלה, יש להן עדיפות בירושה, גיל הנישואין וגיל הפרישה שלהן נמוכים יותר מאשר של הגברים, 10% מהנשים (בקרב המעמד הנמוך ומעמד הביניים) מענישות פיזית את בעליהן, בעוד שרק 2% מגברים (בקרב המעמד הנמוך) מענישים את נשותיהם.

אכיפת החוקים היא לטובת הנשים, לנשים "יש זכות" להפוך את דעותיהן, להיות חסרות היגיון, לא עקביות. החוקים המשפטיים מכוונים ל"הגנה על זכויותיה" של האישה. הכוח וההשפעה של הנשים במשפחה מתקבלים כעובדה.

המטריארכליות של החברה נקבעת במידה רבה על ידי המנהגים והמסורת, ולא על ידי החוקים, אף על פי שגם על פי החוק הפורמלי נשים "שוות" יותר מהגברים. ארגונים פמיניסטיים מנסים לקדם כל דבר. לגברים אין לובי כזה, וגם לא צפוי שיהיה. הדבר היחיד שבאמצעותו הגברים "מוחים" הוא הסירוב להינשא: בתוך הנישואין הם לא מרגישים שווי זכויות.

המטריארכליות החלה להיווצר רק עכשיו כתופעה ייחודית לשכבה העליונה המשכילה. אם הציביליזציה המטריארכלית תתבסס בצורה שלמה, מחכה לה קיפאון כלכלי וחברתי, האטה בשיעורי הצמיחה, התרוששות של החיים באופן כללי. ציביליזציה כזאת לא תוביל את התפתחות העולם לאורך זמן. היא בהכרח תרד מהבמה לטובת ציביליזציה עם ערכים אחרים ומערכת יחסים אחרת בין המינים.

התייחסותי: השילוב ההרמוני בין המינים הוא אפשרי רק עם ההשלמה הרוחנית ביניהם, עם גילוי הכוח העליון באינטראקציה הנכונה ביניהם, כמו שכתוב: "איש ואישה, שכינה ביניהם".

ידיעות קודמות בנושא:
המטריארכיה (שלטון נשי) והעתיד הבהיר
שוויון אמיתי ולא מזויף
האישה – מקום לשינויים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest