דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / שאלות על עבודה בקבוצה

שאלות על עבודה בקבוצה

שאלות על עבודה בקבוצה
תכונות של "דבק"

שאלתו של גיל איצקוביץ: באחת מהרצאות הבוקר שמעתי אותך אומר שבקבוצה אנחנו לעולם לא יכולים להתחבר ישירות בינינו אחד עם השני, אלא רק דרך הבורא שהוא ה"דבק" שמדביק אותנו, אבל איך אפשר להגיע אל החיבור הנכון דרך הבורא?
תשובה: לבקש ממנו לחבר אותנו, בכדי שהתכונות של "הדבק" יידבקו בנו.

בדרך לבורא

שאלתו של גיל איצקוביץ: אם הקבוצה היא בעצם "המראה" הרוחנית שלי ולפיה אני יכול לדעת איפה אני נמצא ביחס לבורא, אז לפי איזה סימנים אני יכול לדעת שאני מתקדם נכון בקבוצה?
תשובה: לפי הנחיצות להתחבר אליה.

2 comments

  1. רמח"ל/ספר קל"ח פתחי חכמה/פתח ד

    גילוי היחוד סדר ההנהגה ותכלית ההטבה:

    רצה הא"ס ב"ה להיות מיטיב הטבה שלמה, שלא יהיה אפילו בושת למקבלים אותו. ושיער לגלות בפועל יחודו השלם – שאין שום מניעה נמצאת לפניו, ולא שום חסרון. לכן שם ההנהגה הזאת שהוא מנהג, שבה יהיה בפועל החזרת הרע לטוב, דהיינו במה שנתן בתחילה מקום לרע לעשות את שלו, ובסוף הכל כבר כל קלקול נתקן, וכל רעה חוזרת לטובה ממש. והרי היחוד מתגלה, שהוא עצמו תענוגן של נשמות:

    אחר שבארנו תכלית הבריאה, נבאר עתה הסדר שהוחק לפי התכלית הזה:

    חלקי המאמר הזה ד'. ח"א, רצה הא"ס ב"ה, והוא כללות הסדר המחוקק על פי התכלית שזכרתי. ח"ב, ושיער לגלות, והוא שיעור סדר הזה. ח"ג, דהיינו במה שנתן, והוא ענין החזרת הרע לטוב – איך הוא. ח"ד, והרי היחוד מתגלה, והוא סוף הסיבוב מה הוא:

    להרחבה ראו,

    http://www.kab.co.il/heb/content/view/frame/29570

  2. שמעתי ה' אדר

    פט. בכדי להבין את דברי הזה"ק

     תש"ח

    בכדי להבין את דברי הזה"ק צריכים להבין מקודם מה שזה"ק רוצה לומר, ובכדי להבין מה שזה"ק רוצה לומר, זה תלוי במדת התמסרות לתורה ומצות, שתו"מ יביא לו בחינת נקיות. היינו שיהיה נקי מאהבה עצמית. ולצורך זה הוא עוסק בתו"מ, ובשיעור זה אפשר להבין את האמיתות מה שהזה"ק רוצה לומר, אחרת יש קליפות המסתירות וסותמות את האמיתיות שנמצא בדברי הזה"ק.


השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest