דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / מדוע רבי שמעון בר יוחאי היה זקוק לקבוצה?

מדוע רבי שמעון בר יוחאי היה זקוק לקבוצה?

שאלה: מדוע רבי שמעון בר יוחאי היה זקוק לקבוצה? הוא היה אדם כל כך גבוה מבחינה רוחנית. למה הוא היה צריך קבוצה כדי לכתוב את ספר הזוהר?

תשובתי: כדי להתקשר לעולם התחתון הוא חייב מותאם למבנה של עשר הספירות, עשרה חלקים שונים שמתקשרים למעלה מהם להיות כחלק אחד. לכן הוא היה צריך את הקבוצה שלו, שיחד איתו מנו עשרה אנשים.

שאלה: הקבוצה נועדה רק כדי לעזור לו להתקשר עם העולם התחתון, עם העולם הזה?

תשובתי: רשב"י כבר היה בעולם העליון, וכדי להביא את ההשגה שלו לעולם התחתון הוא חיבר את הקבוצה הזאת, לימד אותם, ואז על ידם כתב את ספר הזוהר כדי להביא אותו לכל העולם, כדי שכל העולם ידע איך לעלות מהעולם התחתון לעולם העליון.

שאלה: מה מיוחד בקבוצה הזאת? באותם חברים שנקראים "חברת קדישא"?

תשובתי: המיוחד הוא שכולם קשורים זה לזה "כאיש אחד בלב אחד", ועם זאת שהיו מאוד שונים, אגואיסטים גדולים מאוד, עד כדי כך שרצו להרוג זה את זה, אבל מכיוון שהיה להם כוח רע גדול כל כך ומעליו כוח טוב, אז הם יכלו לגלות את שני העולמות בעוצמה כזאת שביטאו אותה בספר הזוהר.

שאלה: הרבה פעמים אנחנו שומעים אותך מדבר על השנאה הגדולה שהתגלתה כל הזמן מחדש, וכל יום הם למדו לעלות מעליה. מה עזר להם להתעלות ובאמת לשנות את הלב כלפי החברים?

תשובתי: עבודה עצמית. ככל שהם שכנעו את עצמם מדי יום ויום שעליהם לעלות למעלה מהאגו שמפריד ביניהם ולהגיע לאהבה הדדית על פני השנאה, כי "על כל פשעים תכסה אהבה", ועל כך הם כתבו בספר הזוהר ואנחנו צריכים לממש זאת.

 

מתוך ישיבת כתבים, 27.4.2021

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest