דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / שאלות ותשובות – 125

שאלות ותשובות – 125

תשובות של מרצים ממכללת "קבלה לעם" לשאלות של קוראי הבלוג שלי בשפות השונות:

שאלה: תגיד, כיצד ניתן להיפטר מפחד מחוב? כלומר, כשאני מקבל משהו, נוצרת אצלי הרגשה שאני חייב, וככל שאני מקבל יותר, כך זה יותר מדכא אותי ומוליד את הפחד האם אוכל להחזיר. באיזו מידה עליי להחזיר כדי לא להעליב, מתי עליי להחזיר וכולי.

תשובה: לא צריך להיפטר משום דבר. אנחנו זקוקים לכל התכונות שלנו, ואפשר להשתמש בכולן להתעלות רוחנית. צריך לכוון את המאמצים אחרת – למשוך את האור שמתקן אותנו. רק הוא ייתן לנו את ההבנה כיצד צריך להתייחס לתכונות שלנו.

שאלה: מדוע הבורא מאלץ אותנו לסבול? כיצד אני יכול להתקדם, אם אני סובל בצורה בהמית אגואיסטית? אני לא יכול להתרכז בהשגת "השתוות הצורה", מכיוון שכל הגוף שלי מתנגד. כיצד ייתכן שכשסרקו את עורו של רבי עקיבא הוא בכל זאת היה בעבודת הבורא. מדוע אני לא מסוגל לזה? כיצד משיגים זאת? כיצד להשתוקק לזה לא כדי לברוח מהייסורים?

תשובה: אתה לא מסוגל לזה, מכיוון שלא למדת לפנות נכון לבורא, כי אתה מתעניין בינתיים בעצמך, ולא בו. וכדי להגיע לאהבה אליו, תחזק את האהבה לבריותיו, לחברים בקבוצה. הבורא נסתר, אך החברים קיימים בבירור. תשקיע את עצמך בתוך הקבוצה, תחיה במטרותיה ושאיפותיה, ולאט אתה תתעלה מעל העניין בעצמך.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest