דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / שאלות ותשובות – 114

שאלות ותשובות – 114

תשובות של מרצים ממכללת "קבלה לעם" לשאלות של קוראי הבלוג שלי בשפות השונות:

שאלה: האם האדם לאחר יציאת מצרים, יבין את כל הפרטים של הסיפור שנמצא בתנ"ך? האם יעזור לתיקון האדם אם יעשו פירוש על הסיפור של יציאת מצרים ולכל דבר יתנו את הפירוש שלו? לדוגמה שפרעה זהו האגואיזם, לילה מסמל מצב כלשהו, מטה – אמונה, מצה – השפעה?

כמו כן, מדוע חלק הסיפור על משה שברח וחי אצל יתרו וכן הלאה, במיוחד לא ברור?

תשובה: כשיוצאים משליטת האגו, האדם מקבל הזדמנות לעבוד עמו כמו עם חומר. זה מאפשר לו להרגיש את פרטי תהליך "יציאת מצרים". כלומר, לקרוא את הסיפור הזה בתנ"ך כבר "בצורה פנימית".

פירוש כזה, בודאי יעזור ל"ידע קבלי" כללי, כמו כל מילון טוב של מושגים קבליים. תיקון – זה משהו אחר לגמרי, שמתרחש לא במסגרת "ידע קבלי", אלא בסגרת התכללות הדדית של האדם וקבוצה.

משה – הנקודה העליונה של כוח "ישראל". עיצובה של נקודה זו נמצא בשליטה מוחלטת של הבורא, לכן לתאר את התהליך במילים שלך – בלתי אפשרי. דווקא תקופת הבריחה מפרעה ועד לסנה הבוער היא תקופת עיצובה. הלאה מתחילה כבר עבודתה, שיתוף פעולה עם התכונה "ישראל", כלומר עם מה שהאדם כבר מסוגל להרגיש.

שאלה: איחוד – כנראה כל אחד מאתנו לפחות לרגע הרגיש אותו. בבקשה, תתאר, כיצד קורה האיחוד, בין אילו חלקים ובאיזו צורה? האם זה מתואר בתע"ס או בעוד משהו, ואם כן, היכן?

תשובה: לא ברור לגמרי על איזה איחוד מדובר.  בשבילנו יש רק איחוד אחד: התמזגות לכלי אחד לאור הבורא. זה קורה, כשהאדם משקיע מאמץ על מנת להכניס לנשמתו – הנקודה המרכזית, הרצון לבורא – את החברים כגבוהים יותר ומתוקנים יותר ממנו, ובכל הכוח ובכל המחשבות לגרום להתעלותם ולחיבורם, בעצמו להיות האמצעי, משהו שמחבק אותם, מאחד אותם.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest