דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הסתרת השלמות ואפילו חסרונה

הסתרת השלמות ואפילו חסרונה

laitman_2009-05-04_1337-70.jpg

אנחנו באים מהמצב השלם, שנקרא "עולם אין-סוף". במצב הזה, חסרה לנו רק הכרת השלמות הזאת. ואותה ניתן לגלות רק כ"יתרון האור מתוך החושך", כלומר לגלות תחילה את חוסר השלמות ובתוכו את השלמות.

וכדי ליצור את הרגשת חוסר השלמות, מעולם אין-סוף נעשו המון פעולות של הסתרה, כהכנה עבורנו. ההסתרה הגדולה ביותר היא זאת שבה אנחנו נמצאים עכשיו, בעולם הזה, במדרגת ההסתרה האחרונה מתוך 125 מדרגות ההסתרה. לכן המדרגות האלה נקראות "עולמות", מלשון "העלמה".

וכל מה שאנחנו צריכים לעשות בעצמנו, זה לגלות את עולם אין-סוף, את אותה השלמות שבה אנחנו נמצאים בהתאם למחשבת הבריאה "ליהנות לנבראים", כדי להבין שהמצב הזה הוא באמת המושלם ביותר, הטוב ביותר שיכול להיות.

בהתחלה נדמה לנו שהמצב החשוך של ההסתרה הוא בהחלט נסבל. אנחנו אפילו נהנים ממנו ואיננו רוצים לזוז ממנו לשום מקום. אך לאחר מכן אנחנו מגלים בחיים האלה יותר ויותר תופעות שלא כל כך מספקות אותנו, ומתחילים לברר מה לא מושלם במצבנו ויכול להיות מושלם במצב הבא.

כך אנחנו מוצאים הרבה דברים שחסרים לנו (כלומר, חוסר שלמות): אוכל, מין, משפחה, כסף, כבוד, מושכלות. וכאן אנחנו מגלים שבמילויים האלה עצמם בהחלט לא יכולה להיות שום שלמות. המילוי אפשרי רק אם אני יוצא מתוך עצמי וממלא אחרים, ובכך אני הופך להיות דומה לבורא. כלומר אני חייב לגלות את המאציל, את הבורא שלי, ולהידמות לו.

הרי הוא אינו נמצא במצבי הגשמי, ברצונות ובחסרונות הנוכחיים שלי. כדי לגלות אותו, אני זקוק לחיסרון אחרת לגמרי, חיסרון להשפעה. וכתוצאה מההשפעה שלי אליו, אני אגלה אותו בתוכי ואגיע לדבקות בו, כלומר ארכוש את אותה הצורה שלו, אותה התכונה שלו. וזה יהיה החיסרון האמיתי והחדש שלי, הדבר היחיד שחסר לי, הדבר היחיד שקובע את חוסר השלמות שלי, ולא שום דבר אחר! רק הרצון לגלות את תכונת הבורא בתוכי, עד שאגיע לדבקות מלאה.

כשהאדם נותן יגיעה ומגיע לכזה חיסרון, הוא רואה בדרך שהוא זקוק לאמצעים: הקבוצה, כל העולם, המורה, הספרים, הלימוד, העבודה למעלה מהדעת. אך בסופו של דבר הוא מגיע להרגשת חוסר השלמות ומבין ששלמות פירושה דבקות בבורא, דבקות בתכונת ההשפעה שמתגלה באדם. אבל עכשיו אין לו את זה!

ההכרה הזאת נקראת "יגעתי ומצאתי", מפני שעכשיו הוא מוצא את הרצון הנכון. ואם הוא מרגיש את מצבו כבלתי שלם, וחסרה לו רק תכונת ההשפעה (להשפיע על מנת להשפיע, או אפילו לקבל על מנת להשפיע), אז מתרחש בו השינוי, ומחוסר השלמות הוא מגיע לשלמות. וכאן הכול נקבע על ידי היגיעה שלו.

אך היגיעה צריכה להיות לא לפי מה שבא לו מבפנים, מתוך האגו שלו, אלא בהתאם למה שהוא שומע ממורו ומממש בקבוצה. ובדרך הוא רואה הרבה מצבים כאלה, שבהם הוא צריך להכניע את עצמו ולבצע את הפקודות של המורים שלנו, שמלווים ומדריכים אותנו בדרך. וכך הוא מכריע על ידי היגיעה שלו ומכניע את עצמו כלפי עצות המקובלים.

ואז על ידי תרי"ג עצות (עיטין) הוא מגיע לתרי"ג פקודות התורה (פקודין דאורייתא), כלומר מתקן את הרצונות שלו ומשיג את ה"מצאתי", את גילוי הבורא בתוך הנברא.

[#49084]

מתוך שיעור על מאמר מהספר "שמעתי", 24.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
עזרה ראשונה
תבדוק את עצמך
ללא הסתרה לא ניתן להשיג שלמות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest