דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / שאלות ותשובות – 102

שאלות ותשובות – 102

תשובות של מרצים ממכללת "קבלה לעם" לשאלות של קוראי הבלוג שלי בשפות השונות:

שאלה: בשיעור מתאריך 24.05.2011 היה מתואר מקרה על משלוח לאדם חשוב, שהשליח תכנן לקבל עליו פיצוי בגובה 20$, וקיבל 10$. הצער הביא אותו למחשבה על תיקון עצמי. אך מדוע? ייתכן, שזה שנתן את הפיצוי, ידע בכל זאת מתוך המילון, שבאנגלית 10$ מסמלים "נשיקה", בזמן ש20$ מסמלים "קללה". כך לפעמים אנשים אינם מבינים אחד את השני מסיבת הבדלים בתרבויות, שפות ודקויות אחרות.

תשובה: כל אדם נורמלי יעדיף קללה בשווי עשרים דולר על פני נשיקה ששווה עשר דולר. אך יכול היה להיות מצוין, אם חוסר ההבנה בין האנשים היה גורם למחשבה על התיקון.

שאלה: אם בזמן שהקבלה תציע את פתרונה לבעיית המשבר, יופיע בעולם מדע נוסף, שגם יטען שהבעיה היא בקשר בינינו, אך יהיה לו פתרון הפוך לחלוטין לקבלה, כלומר, לפרק לגמרי את הקשר הפנימי בינינו, ובאותה מידה גם יבטיח חיי נצח, אושר וכן הלאה. מה תהיה תגובתה של חכמת הקבלה למדע זה?

תשובה: מדע, כפי שאתה מכנה אותו, לא יהיה. איזה מדע זה יכול להיות אם הוא מנוגד לחוקי הטבע. אך יכולים להיות נסיונות. אם יש למישהו אשליה שאפשר לשפר את חיינו מבלי לתקן את הקשר בינינו, שינסה, שיספוג חבטות ויחכים. הקבלה אינה מתווכחת עם אף אחד.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest