דף הבית / משבר עולמי / מולטי-משבר או תחילתו של עולם חדש

מולטי-משבר או תחילתו של עולם חדש

laitman_2009-10_usa_0310_70.jpg

לפני הכול, העולם זקוק להכרת הרע, כלומר הכרה בכך שנקלענו למצב שאיננו יודעים עליו דבר, ואיננו יכולים לעבד את הנתונים הללו וליצור מהם איזושהי מערכת נכונה. אף אחת מהמערכות שבנינו לפי השכל והרגש שהיו לנו עד היום, אינה פועלת יותר.

זהו לא רק משבר כלכלי, אלא מולטי-משבר. לא רק הדולר או היורו נופלים, אלא כל מה שהאדם עסק בו עד היום קורס, כל הגישה שלנו לחיים, לעצמנו, למשפחה, לילדים, למשכורת, לבית, לתרבות, לחינוך ולהשכלה, ליחסים בין בני האדם, בין המדינות – הכול נמצא במשבר ובחוסר וודאות, והופך לאיזושהי מוטציה.

תראו על מה מדברים כלי התקשורת, הטלוויזיה והעיתונים. האנושות אינה יודעת מה לעשות הלאה, באיזו צורה להתקיים. צריכה להופיע כאן איזושהי מדרגה חדשה, אך אין לנו לא את הרגש ולא את השכל, שאיתם אפשר יהיה לעבוד הלאה ולהמשיך להתפתח באופן ישר, ליניארי.

אנחנו צריכים ליצור בתוכנו מודל חדש, פשט להפוך את עצמנו, כדי לבנות יחסים חדשים, עולם חדש. אפילו איננו יכולים לתאר לעצמנו איך זה יהיה. אפילו העולם הגשמי יהיה חדש לגמרי. מקומות העבודה הישנים לא יהיו קיימים יותר. הכול יהיה אחרת.

זה נקרא לרכוש את השכל (הראש) של העליון. הרי אינך מסוגל להתקדם יותר עם השכל הנוכחי שלך. כך גם מתרחשת העלייה ברוחניות: אנחנו צריכים לבטל את עצמנו בפני העליון, לקבל ממנו את השכל והרגש שלו, ואיתם להתחיל לעבוד, לעבד את הנתונים שלנו. ואז פתאום תבנה בעולם שלך את העולם הרוחני.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "פתיחה לחכמת הקבלה", 13.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
ללמוד מהעליון ולא מהטעויות שלי
יציאה מהמשבר: לשנות את עצמך בהתאם לעולם
משבר ההתנגדות לבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest