דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / שאלות ותשובות – 129

שאלות ותשובות – 129

תשובות של מרצים ממכללת "קבלה לעם" לשאלות של קוראי הבלוג שלי בשפות השונות:

שאלה: לפני מספר ימים בשיעור הבוקר התקשית להסביר מושג מאד חשוב ברוחניות: מצפון. נראה לי שעל מנת להבין מהו מצפון ברוחניות אפשר להיעזר במושג "כסף" בעולמנו. והכול מתאים. אתה אפילו דיברת על כך איפשהו.

תשובה: מצפון זו אחריות שקשורה למטרה. בהתאם לאופי המטרה (או הרוחניות או העולם שלנו), ולדרגת האחריות שהאדם השיג – כך גם אופי המצפון: או ייסורים אגואיסטים של העולם שלנו, או אותה ה"בושה" שמספקת לנברא כוחות להתקדם בדרך התיקון.

כסף – הוא אמצעי קשר, יחס בין בני אדם, דווקא בגלל זה מתעוררות סביבו בעיות המצפון, מפני שלא מדובר עליך, אלא על היחס בינך לאחרים.

שאלה: ראיתי סרט כמעט קבלי: The Booth at the End. המסר שהסרט מעביר הוא שעל מנת לקבל את מה שאנחנו מאוד רוצים – צריך לדאוג לאחרים. זהו סרט אימה פסיכולוגי שמספר על אדם מסתורי שיושב ליד שולחן פינתי במסעדה, ואנשים פונים אליו לקבלת עזרה במילוי משאלותיהם.

תשובה: לא משנה אלו רצונות יש לנו – הם כולם תולדה של האגואיזם שלנו. אך האדם שהתפתח יוכל לראות בהם את הנהגת הבורא. כל עוד האדם לא ירצה לראות זאת, האגואיזם ייקח ממנו, עם כל רצון שמתעורר, עוד פיסה מהחיים, עוד הזדמנות נוספת לראות את ההנהגה העליונה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest