דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / שאלות ותשובות – 58

שאלות ותשובות – 58

תשובות של מרצים ממכללת "קבלה לעם" לשאלות של קוראי הבלוג שלי בשפות השונות:

שאלה מהבלוג באנגלית: אתה כל הזמן אומר שצריך לבקש מהבורא משהו אחד או משהו אחר. האם אתה יכול לומר מהו הסדר שבתפילה, לדוגמה: קודם צריך לבקש אמונה ואחר כך גילוי, תיקון וכולי?

תשובה: אמונה, גילוי ותיקון הם התוצאות של העבודה. העבודה מתחילה, כפי שאתה מבין נכון, מיצירת הבקשה. הסדר בבקשה לבורא תואם את המרכיבים של חכמת הקבלה. תחילה אנחנו לומדים עם כוונה לקבל את המאור המחזיר למוטב. האור הזה נותן לנו אפשרות ליצור קבוצה, הרי לא אני, אלא היא, הכלי לאור. עלינו ליצור את הקבוצה בתוכנו בכל רגע, כהתגלמות של נשמת אדם הראשון, הרי מנות נוספות של אגואיזם מטשטשות את התמונה בין רגע. לאחר מכן האור שמקבלת הקבוצה הודות לאיחוד שלה, מועבר לקומות התחתונות יותר של הפירמידה, לזה אנחנו קורים התפשטות האור. בהתאם לכך נבנית התפילה. תחילה אנחנו מבקשים להישאר תמיד דבוקים לבורא ולבקשה אליו, כדי שהמצב הזה יהיה מתמיד כמו הלימוד המתמיד של המקובל. איננו מסכימים להיות בדרך "המקווקוות", אנחנו רוצים קשר בלתי פוסק עימו, חשוב לנו שהקשר לא יתנתק, אף על פי שהוא זה שקובע את האופי ואת העוצמה של הקשר הזה. אחר כך אני מבקש ליצור מהות חדשה בתוכי, שתרגיש (בינתיים רק מפעם לפעם) את האחרים בקבוצה כאילו הם חלק ממנה, היא רוצה שהם יהיו לנשמה אחת שהיא למעלה ממני, היא החלק העיקרי. הטבע הגשמי שלי הרואה את כולם כגופים נפרדים הוא חלק משני. לאחר מכן אני מבקש שההבנה הזאת, הדביקות המינימלית לנשמה הכללית שניתנה לי, תישפך מהקבוצה שלי לנשמה הכללית של האנושות. והעיקר – אני עושה את כל זה מכיוון שזאת האמת, זה הרצון של הבורא, להיכנס לעולם הזה. כך אני נדבק אליו מפני שבעבודה הזו שלי הוא מגלה את רצונו.

שאלה מהבלוג באנגלית: אני יהודי במוצאי ואינני מתכחש לכך, למרות שאני מתכוון להתנצר. אני מחשיב את עצמי לחילוני. האם אני יכול ללמוד את ספר הזוהר ואת חכמת הקבלה?

תשובה: לא ברור מדוע עליך להתנצר אם אתה אדם חילוני, אך זהו עניינך, זה לא שייך ללימוד חכמת הקבלה. אתה יכול לקיים מנהגים כלשהם בעולם הזה או לא לקיים אותם בכלל, זה לא משפיע על התקדמותך הרוחנית. לאמתו של דבר, בהשפעת חכמת הקבלה אתה בקרוב מאד תפסיק לייחס משמעות רוחנית לפעולות גשמיות.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest