דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / שאלות ותשובות – 11

שאלות ותשובות – 11

תשובות של מרצים ממכללת "קבלה לעם" לשאלות של קוראי הבלוג שלי בשפות השונות:

שאלה: במהלך כנס "קבלה לעם" העולמי הייתי איתכם בצורה וירטואלית, ומאד הצטערתי על כך שלא יכולתי להיות יחד עם כל החברים פיסית. יחד עם זאת, הרגשתי כוח אחד גדול וכלל לא התאכזבתי שלא עברנו את המחסום. אך כן הרגשתי את חוסר המשמעות וחוסר המטרתיות של החיים הגשמיים, יחסית לעוצמת הרוח שהייתה בכנס. האם זה הכיוון נכון?

תשובה: כן. המשך הכיוון הוא מילוי של מה שאנחנו מרגישים כחלק הגשמי של החיים: הלימוד שלנו, העבודה בקבוצה, תוכניות ההפצה – ברוח של הכנס, כלומר באיחוד הרוחני ובמטרה. בהצלחה!

שאלה: באתר בשפה האנגלית תחת הכותרת "שאלות ותשובות", ענית על השאלה: "מדוע כתוב שגברים מביאים אור לנשים, בזמן שכולנו מקבלים אור מהבורא?", האם אתה יכול להביא דוגמה מהמדע או מהחיים הגשמיים שמחזקת את הסברך?.

תשובה: אם מדובר למשל על מבנה משפחה רגילה, ולא משפחה שמתפוררת בגלל האגואיזם, אז במשפחה כזו כל אחד מקבל על פי צרכיו, כלומר הכול בשווה: הבעל, האישה והילדים. כשאת כל הנחוץ קונים מהכסף שההורים מביאים הביתה. בזכות האישה הבית מתקיים, מתפתח הדור הבא, אך המילוי הגשמי, כפי שברוחניות, עושה האור – מביא הביתה החלק הגברי של הגוף הכללי – המשפחה.

אם נסתכל על כל גוף חי, למשל בעל חיים, נראה שהוא מורכב מדרגה עליונה יותר שקובעת את התפתחותו: דרגת החי והדרגות הבסיסיות הנמוכות יותר: דומם וצומח – תאי הגוף, פרווה וכו'. אם נתנתק מהגישה ה"בית-ספרית" הבסיסית שמכתיבה לנו התבוננות כלפי הכול "מלמטה", נראה שדווקא דרגת החי נותנת משמעות לקיום בדרגה הבסיסית (את מה שברוחניות מספק לנו האור), היא מעצבת את הקיום, מקנה לו כיוון התפתחות זה או אחר. שתי הדרגות אינן קיימות אחת ללא השנייה, שתיהן ניזונות מניצוץ חיים אחד. כפי שברוחניות האור הוא זה שמעצב את הרצון, כך גם בעולם שלנו הגבר הוא זה שמביא חזון חדש, רעיון, צורות חדשות, והאישה מוכנה תמיד לעמל רב, הכול על מנת לספק קיום, דבר דומה קורה גם ברמות הנמוכות יותר בטבע.

One comment

  1. שלום רב ,

    אולי צריך להקליט תוכנית אחת אשר תכלול במילים פשוטות ומובנות לכל את דרך השתלשלות הדברים מאז אדם ראשון , משהו בדומה להקדמה ב – " פתיחה לספר הזוהר " , כולל ימינו אנו, עם נחיצותה המתבקשת והנצרכת כל כך של חוכמת הקבלה ,
    תוכנית אחת אשר תחזור על עצמה ביום ושעה קבועים ,
    אליה אפשר יהיה להפנות את המצטרפים החדשים .

    באהבה והוקרה אינסופית ,

    אלה .

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest