דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / שאלות ותשובות – 16

שאלות ותשובות – 16

תשובות של מרצים ממכללת "קבלה לעם" לשאלות של קוראי הבלוג שלי בשפות השונות:

שאלה: אני תופס את עצמי שאני פחות ופחות מקשיב לשיעורים ונכנס לבלוג. כאילו האנרגיה שתמכה בי קודם נעלמה. אני שוקע יותר במחשבות אגואיסטיות ואינני יכול להתגבר עליהן. מה עליי לעשות?

תשובה: לבד האדם אינו יכול לשאת בעול שמונח עליו מהעבודה הרוחנית, הוא באותו זמן אינו מסוגל גם לשמור על הכיוון וגם לפתוח מפרשים, גם להיות מפקד הספינה וגם להיות הטבח. אך אשרי האיש אשר שמע את דברי המקובלים, אסף לו "צוות" חברים למטרה, שכר אותם לעבודה באוניה שלו, משלם להם באהבתו ובהשתתפותו בעבודות הכלליות. אדם כזה יכול להיות בטוח שהוא לא רק יגיע לנמל היעד – לבורא, אלא גם שלאורך כל הדרך האוניה תשוט עם כיוון הרוח. תעקבו בקפדנות אחר שיטת המקובלים, היא לא נכתבה עבור היחידים.

שאלה: אני סיימתי את קורס "יסודות הקבלה" במכללת "קבלה לעם" וחשבתי שמצאתי את מה שחיפשתי והרגשתי בתוך ליבי באופן אינטואיטיבי תמיד. אני מאד רציתי להשיג משהו, לכן התחברתי לאתר www.kab.tv בזמן כנס "קבלה לעם" העולמי. טקס הפתיחה מאד הרשים אותי ואני הייתי בציפייה דרוכה במשך כל שלושת ימי הכנס. במשפט אחד קצר בהרצאה השנייה, גזלת את תקוותי על כך שאי פעם אוכל להתקרב להרגשת העולם הרוחני. אני מאנגליה וחיה בפרבר צרפתי שקט. יש לי כמה חברים שאינם מתעניינים בקבלה, לכן כל מה שהיה לי זהו הקשר הוירטואלי עם ארגון "קבלה לעם". בהרצאה מספר שתיים ענית על אחת השאלות באופן חד משמעי: "אם אין לך קבוצה, אתה לעולם לא תשיג דבר". לבי נפל באותו רגע, כל תקוותיי נגוזו, וחיי איבדו את משמעותם. אני בוכה כיוון שאיבדתי את המשענת היחידה בחיי האומללים. בן-רגע לקחו ממני את מה שהשתוקקתי אליו כל חיי – ההשגה הרוחנית.

תשובה: הרוחניות היא הקשר בין הנשמות, גילוי של תכונת ההשפעה בתוכך. לכן, בלתי אפשרי להשיג את העולם הרוחני לבד. נחוצים לנו קבוצה, הקשר עם החברים, אחרת ביחס למי תתקני את עצמך? הבורא הרי נסתר בעולמנו. הקבוצה זהו מושג פנימי, ולא תמיד הקשרים הפיסיים ישירים. הקבוצה נקבעת לא על ידי הקרבה הפיסית, אלא על ידי השתוות התכונות. אם מסיבות אובייקטיביות, קשר ישיר עם החברים הוא בלתי אפשרי, אך את משתוקקת להיות עימם, משתתפת יחד עם הקבוצה בכל פעולותיה: לימוד, הפצה, סעודות, ישיבות חברים, כנסים, אז את נמצאת בקבוצה לא פחות מאלו שנמצאים פיסית בזמן הפעולות האלו. יש לנו אלפי חברים מסביב לעולם שמתקדמים בצורה כזו. אז אין צורך לבכות. אם לאדם יש השתוקקות להשיג את הרוחניות, אז בוודאי שהבורא נותן לו את כל האמצעים לכך.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest