דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אור של רצונות אגואיסטיים

אור של רצונות אגואיסטיים

laitman_2009-02-20_5900_70.jpg

"אור של רצונות אגואיסטיים (קליפות) – זה כאשר נדמה לנו, שאם יהיו לנו מיליון דולר, אנחנו נהיה מאושרים". (מתוך הספר "הנקודה שבלב")

שאלה: כתוב שהקליפות מפתות את הנשמות. מה זה אומר באופן מעשׂי, בהרגשות? במה כאן הפיתוי?

תשובתי: הרצון ליהנות קורא לנו: "לך! עשה! קח! תרוויח! תגנוב! תצליח!". וכל זה ברצונות/בכלים האגואיסטיים, בצורה ברורה ופשוטה, איפה שהתועלת מובנת לכל אחד. זוהי עבודת הקליפות. עבודה גדולה מאוד! חשוב מאוד להבין שהקליפות עוזרות לנו, זוהי עזרה נגד האגו שלנו. העבודה שלהן מבורכת.

אם כולנו נמצאים במצב השבור, אז מי יכול להשפיע עלינו? – האור העליון אינו יכול להשפיע עלינו, מאחר וקיים חוק של השתוות הצורה. אינני שומע אותו, אינני מרגיש, הוא אינו משפיע עליי. הוא פועל ומשפיע עליי "מאחורי הקלעים", מפני שהוא נוכח בכל מקום, אך הוא משפיע עליי בצורה עקיפה.

ובאופן מעשׂי פועלים עליי, מניעים אותי, הקליפות, אותן אני מבין ואיתן אני נמצא בקשר. לכן קיימת מערכת עולמות של קליפות, הסביבה המקולקלת שלי, בה אני נמצא גם כן במצב לא מתוקן, ולכן בינינו שוֹרה הבנה: מה כדאי לעשות ומה לא, בשביל מה ולמה, להרוויח, לשלוט על העולם, לנצל את כולם. אני מבין את העולם והעולם מבין אותי, ואין לנו שום בעיה. איננו יכולים לבוא בטענות לאף אחד, כי אנחנו בעצמנו כאלה, וכל העולם הוא כזה.

אנחנו נמצאים במצב שבור המנותק מהאור העליון ומנוגדים לו, במצב שבו האור אינו יכול לפעול ולהשפיע עלינו. וכל הפעולות שבעזרתן אנחנו בכל זאת מתעוררים ומגיעים לתיקון, זה מתרחש בזכות מערכת הקליפות. תגידו להן תודה! נאמר שפרעה קירב את בני ישראל אל הבורא. זו העבודה שלו, הוא באמת עובד קשה. האם לפי הרצון האגואיסטי הרגיל שלי הייתי זז מהמקום? – אני בכלל לא הייתי זז! לא ניתן להזיז אפילו גרגיר של חול אם לא מפעילים עליו אנרגיה.

וכדי להזיז אדם מהמקום, להביא אותו לכלל פעולה, לא בצורה מכאנית כמו בהמה, אלא לעורר להתפתחות, חייבים לתת לו מוטיבציה גדולה, כוח מעורר. את זה עושׂה הקליפה, מערכת שאינה יודעת מנוחה. ראו מה שהיא עושה עם כל העולם, כיצד מקדמת את כולם לתיקון! הרי בינתיים היא מבצעת את העבודה הזאת במקום הקדושה, כוחות ההשפעה. הקדושה אינה מסוגלת לכך, כי הרי אין לנו שום קשר איתה. אחד נמצא כנגד השני: אני השבור נמצא בעולם השבור, אני המתוקן מגלה עולם מתוקן. העולם מסביבנו מייד משתנה, במידת הקלקול או התיקון שלי.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "בית שער הכוונות", 14.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
כוחות הטומאה – עוזריו של הבורא
זמן הבשלת הפירות
על מה שומרת הקליפה?

One comment

  1. אילנית לוי

    מערכת הקליפות נותנת לאדם הרגשה שהוא נמצא בין המלחציים, וזה באמת לוחץ וכואב! וזה מדהים שלמרות כל הלחץ הזה,עדיין הדרישה לחיבור, לא מספקת. בואו חברים וחברות יקרים לי מאוד, נוסיף כוונה לחיבור ואיחוד. באהבה לכולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest