דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / שאלות ותשובות – 97

שאלות ותשובות – 97

תשובות של מרצים ממכללת "קבלה לעם" לשאלות של קוראי הבלוג שלי בשפות השונות:

שאלה: המילים שלך בכלל לא מתקשרות. כיצד יכול להתחבר, מה שאתה תמיד אומר "כל אחד ירגיש", וש"העולם כולו – זהו "אני"? אז תלמד רק מישהו אחד, מכיוון שבאחד יש הכל, או בכלל רק את עצמך, לא יתכן ש"הבורא" ברא רק אותי. ושנית, אז אין מה לדבר על ההשפעה, מכיוון שאין למי להשפיע, אם מסביב יש רק אותי, לאן להשפיע? שוב לעצמי …

תשובה: המורה תמיד מלמד אחד – נשמה אחת של קבוצת תלמידים. אליה עובר ממנו המידע העיקרי, הפנימי, ומתפתח. ואילו "העטיפה" המילולית של המידע מופנית אליהם בצורה שבינתיים הם מסוגלים לתפוס אותה. ומכיוון שהם מרגישים את עצמם כאוסף של גופים (או הנשמות במושגים שלהם), לכן נאמר להם "כל אחד מכם ירגיש". אסור לתת לאדם יותר ממה שהוא מסוגל לסבול.

על ההשפעה. האדם מתפתח, בכל מדרגת ההתפתחות הוא רואה דברים ותופעות שונות לחלוטין, למרות שהם נשארו אותו הדבר, אך הוא גדל ורואה את הכול אחרת. אותו הדבר גם עם ההשפעה: קיום באהבה וקשר טבעי לחלק אחד שלם, אך האגואיזם הכללי שלנו, שנשבר לחלקים – עמים, קבוצות, גופים, רצונות נפרדים – תופס זאת כאילו שהוא משפיע, צריך להשפיע לאחר. אנחנו מדברים עם האגואיזם בשפה שהוא תופס, שום דבר אחר הוא לא יבין.

כשאנחנו נתפתח ונראה שלמעשה אנחנו אחד שלם – אז אנחנו, פשוט על ידי ההרגשה שלנו, נקרא לפעולה הזו אחרת, מכיוון שנראה את הטבע ואת עצמנו אחרים לגמרי, שלמים. בינתיים הרגשות כאלו אין לנו, לכן גם אין מילים.

שאלה: איזו ספרות אפשר לדעתך להציע לילדים לקרוא (לבנות שלי בנות 7 ו12)?

תשובה: ניתן לומר, שביחס לספרות פועל בנו אותו העקרון כמו ביחס לעובדות ולתופעות בחיים בכלל: לא העובדה בעצמה והתופעה הן בעלות ערך, אלא היחס הנכון אליהן. לא העובדות והתופעות בחיים, לא הספרות, גם אם היא הטובה ביותר, אינן מסוגלות לעצב את האדם העתידי, אדם שמכיר את חוקי ההתפתחות הטבעיים ומסוגל לחיות על פיהם. לכן, אנחנו נותנים לילדינו, את חוקי החברה, קודם כל, כפי שאנחנו קבלנו אותם ממורינו – בעל הסולם ורב"ש. ואז ביחס לספרות כבר מתחיל לפעול העקרון "האדם קורא את מה שלבו חפץ", כלומר, כוון חדש מודע ברצונות חברתיים יאפשר לאדם לבחור את מה שנחוץ לו להתפתחותו.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest