דף הבית / קבלה לעם / שאלות ותשובות / שאלות ותשובות – 96

שאלות ותשובות – 96

תשובות של מרצים ממכללת "קבלה לעם" לשאלות של קוראי הבלוג שלי בשפות השונות:

שאלה: תע"ס נחשב לספר העיקרי בלימוד שיטת התיקון. מדוע עד היום לא קיים תרגום של כל תע"ס לשפות האחרות (ללא הפרוש שלך)? כי עם הבעיות המתגברות בעולם,

אין זמן ללמוד עברית ואחר כך ללמוד את החומר, לו רק אפשר היה למצוא את הזמן ללמוד בשפת האם. אני לא כל כך מצפה לתשובה על שאלתי, אלא יותר את מימושה של בקשתי. תודה.

תשובה: המסר לא לגמרי נכון, לכן גם המסקנה לוקה בחסר. יסודות של שיטת התיקון מוסברים לא בתע"ס, אלא במאמרי בעל הסולם ושל רב"ש. תע"ס כמו גם זוהר – הם בעיקר "כלים" לתיקון. לשפה הרוסית תורגמו כל חלקי תע"ס שאי פעם נלמדו בבני ברוך.

פירוש והסבר של המורה נחוצים לתלמידים. בכלל, מה שנקרא "פרוש" – הוא הצורה העיקרית של העברת מידע על הקבלה מדור לדור. התע"ס עצמו נכתב בצורת פרוש והסבר לכתבי האר"י, הזוהר נכתב בצורת פרוש לספר התנ"ך וכולי.

שאלה: אתה אמרת שאם אני רואה אדם ותופסת אותו, זאת אומרת שיש בי את התכונה הזאת, אך אם זה לא היה, אז אני בכלל לא הייתי רואה את האדם הזה, או שהוא היה בשבילי מת. יוצא שבצורה כזאת אני מסוגלת להשפיע על מוות של אנשים? מהו תפקידם בזה? הרי על כל אחד למממש את "חופש הבחירה" שלו, או יותר נכון להשיג אותו. ובכלל, האם ייתכן שעבורי האדם מת או אינו קיים, מכיוון שאין בי תכונות כאלו, ואילו עבור מישהו אחר הוא כן קיים?

תשובה: ב"מת" אין הכוונה למוות של הגוף. מוות גופני הוא דבר מוחלט בעולם שלנו, שבדרגתו אנחנו תופסים את המתרחש. לא מדובר על הדרגה הזאת. מכיוון שכשאנחנו עולים בתודעתנו לעולם ההשפעה, אנחנו רואים שהמוות בעולמנו הוא אינו מוות, אלא רק חלק בתהליך.

התכונה היחידה באדם שכדאי לדבר עליה – הוא היחס האגואיסטי שלו לאחרים. ביחס שלנו כלפי האחרים, אנחנו באמת משפיעים על החיים והמוות של האחרים. אנחנו ממיתים את חופש הבחירה שלהם בגלל שאנשים עבורנו הם בסך הכל אמצעי להנאתנו הפרטית. ואנחנו מחיים אותם, כשאנחנו עוזרים להם להכיר ולממש את הבחירה החופשית שלהם, שלשמה הם נולדו בעולם. על ידי יחס כזה אנחנו "מרחיבים את הלב שלנו", כוללים בתוכו מצב חולה, אגואיסטי של מספר הולך וגדל של בני אדם, מספקים להם ידע, ועל ידי כך מחיים אותם.

בצורה כזאת, עד שאין בנו את התכונות, שבורא נתן לאנשים – בחירה חופשית, השפעה ואהבה – האנשים עבורנו מתים ואינם קיימים, מכיוון שהאגואיזם הקטן שלנו אינו מכיל אותם, כשאנחנו רוכשים את התכונות הללו, אנחנו מתחילים לראות, שבפוטנציאל התכונות הללו קיימות בכולם, כלומר, הם נעשים עבורנו חיים וקיימים.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest