דף הבית / כללי / רשימות וההיסטוריה האנושית

רשימות וההיסטוריה האנושית

thumbs_na_fone_morya_100_wp.jpg

שאלה: מה הקשר בין רשימות והתפתחות ההיסטוריה האנושית? אמרת, שהרשימו הראשון שהתפתח בעולם הזה הוא הנקודה שבלב. אם כך, מהי ההיסטוריה האנושית, ענף מהרשימו או תפיסה מעוותת של השתלשלות מלמעלה למטה?

תשובה: כל החומר ירד מלמעלה למטה, מעולם אין סוף עד העולם שלנו, ומכל מדרגה של השתלשלות נשארו רשימות (אינפורמציה רוחנית). בעולם שלנו הכול מתפתח מהספיראלה הזאת של הרשימות, בסדר הפוך ממטה למעלה. בהתחלה מתפתחות הרשימות בחומר דומם, אחרי זה בצומח, אחרי זה בחי ולאחר מכן במדבר.

גם האדם מתפתח לפי שרשרת הרשימות באופן היסטורי והדרגתי. אבל הרשימו הרוחני הראשון של התנועה שלנו חזרה מלמטה למעלה התגלה בנו רק לפני 5768 שנים, באדם אחד, "אדם" שמו, ואחריו בכמות יותר ויותר גדולה של אנשים, כולם מקובלים.

משום שעם ישראל נולד מקבוצת מקובלים, תחילת ההיסטוריה שלו היא ב"אדם הראשון" שהשיג את הבורא וסיפר לנו עליו בספר "רזיאל המלאך". היום הרשימות מתגלות ומתפתחות בצורתן האחרונה ודורשות את המימוש הרוחני ע"י כל אדם, את העלייה של כולם לעולם אין סוף.

One comment

  1. זהר נשא/הסולם/דיוקנא דאדם/ אות שא -שג

    שא) ובמה אתכלילו בדיוקנא וכו': שואל, ובמה נכללו אלו ב' צורות חכמה הנ"ל שצר צורה תוך צורה. ומשיב, בדמות העליונה הזו שנקראת אדם, הכולל זכר ונקבה, דההינו ז"א הכולל ז"א ומלכות, וע"כ כתוב את האדם שכולל זכר ונקבה, את, שאומר את האדם, הוא להוציא ולרבות המין שיוצא ממנו, דהיינו המלכות שהיא הנוקבא דז"א ויוצאת ממנו. שבמלכות הזו מתלבשות ב' צורות הנ"ל, צורה תוך צורה. שה"ס ב' יודין דוייצר. שה"ס חכמה עלאה דא"א בתוך חכמה תתאה דמלכות. שה"ס החכמה דל"ב נתיבות היוצאת בז"א ומקום גילויה היא רק במלכות דהיינו בנוקבא דז"א. וע"כ נקראת חכמה תתאה, כנגד חכמה דא"א, שהארתה מלובשת בתוכה.

    שב) עפר מן האדמה : היינו דמות בתוך דמות. ויפח באפיו נשמת חיים, היינו  החותם של הטבעת לפני ולפנים. וכל זה למה. כדי להוציא ולהכניס בו, סתים דסתימא עלאה, שהוא חכמה סתימאה דא"א, עד סוף דכל סתימין, שהיא החכמה דל"ב נתיבות מז"א אל הנוקבא דז"א, היא מתגלית, ואינה עוד סתומה, וע"כ נבחן ז"א לסוף דכל סתימין. והיא נשמה שכל החיים שלמעלה ולמטה, דהיינו המוחין של ז"א, ושל הנוקבא הכוללת התחתונים. תלויים מנשמה ההיא ומתקיימים בה.

    פירוש. עפר מן האדמה, הוא סוד מיתוק המלכות בבינה, שעי"ז נעשית מוכשרה לקבל אור העליון וז"ש, עפר מן האדמה דיוקנא בגו דיוקנא, שנכללה צורת המלכות דז"א הנקראת עפר, בצורת הבינה הנקראת אדמה. ויפח באפיו נשמת חיים טברקא דגושפנקא גו בגו, דהיינו המוחין דבינה שה"ס המלכות הכוללת בתוכה ג' הקוין, אז נקראת טברקא דגושפנקא, ואור הזה דמלכות וג' קוין, נקרא נשמה דז"א, משום שמקקבלו מבינה, ואור הבינה נקרא נשמה. וז"ש, וכל דא למה בגין דאשתלפא, וכו'. דהיינו שתכלול חכמה דא"א בתוך חכמה דל"ב נתיבות דז"א, ואח"כ ישפיע אותם אל הנוקבא שלו הנקראת חכמה תתאה ששם מקום הגילוי.

    שג) ויהי האדם לנפש חיה: היינו להיות מושפע ולהכנס בתקונים כעין זה, דטברקא דגושפנקא, ולהוציא הנשמה ההיא ממדרגה למדרגה עד סוף כל המדרגות, מח"ס דא"א עד המלכות שהיא סוף המדרגות, כדי שתהיה נמצאת הנשמה ההיא בכל המדרגות, ותתפשט בכל, ויהיה הכל ביחוד אחד. ומי שמפסיק יחוד זה מן העולם, דהיינו שמפריד המלכות מיחוד ג' קוין, הוא כמי שמפסיק נשמה זו, דהיינו כמי שפוגם במוחין דז"א, ומראה שיש נשמה אחרת חוץ מזו. דהיינו שמתדבק בסטרא אחרא, ומשום זה, יכלה הוא וזכרונו מן העולם לדורי דורות.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest