דף הבית / כללי / האם צריכים ידע לתיקון?

האם צריכים ידע לתיקון?

thumbs_07_100_wp2.gif

שאלתה של נטע: האם הידיעה באיזה מצב אני נמצאת במדרגות הרוחניות חשובה לי להתקדמות? ובכלל, הידע בעולמות הרוחניים – עד כמה הוא נחוץ להתקדמות רוחנית?

תשובה: הידע לא חשוב כלל, אבל הוא עוזר להיות מחובר לנושא (לתיקון של נשמתך). העיקר זה משיכת אור התיקון שמתרחש בעת לימוד מקורות של כתבי מקובלים אמיתיים. וכמו שכתוב בהקדמה לתע"ס, אות קנ"ה, האור יורד במידה שאדם רוצה להבין את מה שכתוב בטקסט, למרות שאינו מבין דבר. כלומר, הוא משתוקק להבין מה בספר מדבר עליו, על מצבו. הרי הטקסט הקבלי כולל בתוכו את כל המצבים של כל הנשמות, וכל נשמה מסוגלת למצוא את הגל המיוחד שלה, בתדירות שבה הנשמה הכללית, הבורא, מדברת אליה.

שיעור לפי "הקדמה לתע"ס", אות קנ"ה

שאלתו של נדב: אמרת שאדם שמתקדם בלימוד חוכמת הקבלה וצריך לממש את הבחירה החופשית שלו אינו צריך לפנות לספרים, אלא עליו לעשות חשבון פנימי עם עצמו. שאלתי היא, איך אפשר לעשות חשבון פנימי אם אין לי כוח ואם האדם חייב לפנות אל החברה כשהוא רוצה לממש את הבחירה החופשית שלו?

תשובה: אם אתה רוצה לברר משהו בתוכך, תישאר לבד ללא ספרים, כך תרגיש את עצמך, את התוצאה של כל מה שעבר עליך בעקבות לימוד הקבלה. כך תוכל למצוא את עצמך, את דרכך, את הדברים האישיים שלך ולא מה שנאמר על ידי אחרים.

One comment

  1. בזמן שאני לומדת אני לא יודעת בדיוק באיזו מידת השתוקקות אני

    אבל לאחר מכן כשאני במשך שאר פעילויות היום אז אני מרגישה התפעלות רבה שנשארת למשך כל היום .

    האם זו נקראת השתוקקות או שאני כלל לא בכיוון?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest