דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / רק הקבוצה ממקדת אותך בעיקר

רק הקבוצה ממקדת אותך בעיקר

שאלה: למה עם הזמן הבירור שלנו הופך להיות יותר ויותר מעורפל?

תשובתי: העניין הוא, שאתה שבור. נאמר שהבורא ברא את האדם ישר ובני האדם עשו חשבונות רבים. הרי השבירה קדמה לנו.

הבירורים הם "מעורפלים" בעיניך, מפני שאינך מעביר אותם דרך הקבוצה. והרי רק בה אפשר לבצע את הבירורים, מתוך האיחוד והשיתוף, כשאתה רוצה לאחד את כולם לאחד.

אין לך איפה עוד לחפש תשובות. אתה מחפש אותן בשכל שלך, אבל הוא שטחי. כל התפקיד שלנו הוא לחבר את רסיסי השבירה לכלי אחד. לשם כך אני נכנס לקבוצה: היא מהווה עבורי תמונה של חלקים רבים, ואני צריך לאסוף אותם לאחד.

במילים אחרות, הקבוצה עבורי היא ה"דגם" של הבורא. נדמה לי שהוא "יורה" עליי מכל הכיוונים, אבל אני צריך לזהות אותו כאחד. דרך כל העולם, דרך כל הבלבול שבפנים ובחוץ, אני רוצה לראות רק מקור אחד. אז איך אפשר לעשות את זה?

נתנו לי עולם גדול, ובתוכו הקבוצה. נדמה לי שקיימים החברים ואנחנו צריכים להשקיע מאמצים והשתדלויות. ולמעשה, בכך שאני בונה את היחס כלפיהם, אני מתחבר עם החלקים הפרטיים שלי. מאנשים זרים זה לזה אנחנו הופכים לאחד. וכך אני מתקן ובונה את הכלי שלי, ואז אני מבין מה זה "איחוד".

בכנס השגנו מעט מתוך הרגשת האיחוד הזאת, וזהו ההישג הגדול שלנו. אנחנו הרגשנו שקיימים מעלינו ההשפעה והאהבה ההדדית, ההרגשה היחידה ההדדית, כשכולנו מחוברים. זאת כבר התחלת העולם הרוחני. כי הוא הרי המימד שבו מתגלה מידת ההתאמה שלי לבורא.

ולכן, את התשובות לאותן השאלות שמתערפלות אצלי, אני צריך לגלות במקום הנכון – רק בקבוצה.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "החירות", 22.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
ליצור משכן עבור הבורא
אם אתה לא דואג להתפתחות, ההתפתחות דואגת לך
השלבים של סולם האיחוד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest