דף הבית / משבר עולמי / רפורמה במערכת הבריאות – להיות או לא להיות?

רפורמה במערכת הבריאות – להיות או לא להיות?

מיכאל לייטמן

מכתב שקיבלתי מד"ר א. אנגלוב, "בני ברוך", בוסטון:

ארה"ב בגסיסה. כל תשומת ליבם של האנשים נתונה ברפורמה במערכת הבריאות.

ההיסטוריה של המחלה: הכול התחיל בכך שביחסים בין רופא למטופל הכניסו את גורם ה"כסף", ובזאת הציתו את תאוות הבצע במלוא עוצמתה. עכשיו כל משתתף במערכת הבריאות חושב על כך, כיצד לחסוך כסף. כך הופיע החוק של ביטוח בריאות חובה.

המערכת השתכללה: כמה אלפי דולרים ראשונים אתה צריך לשלם מכיסך, ואחר כך עבור כל ביקור אצל רופא אתה צריך בנוסף לביטוח, לשלם עוד 20 – 30 דולר. התרופות עולות הון, והרופאים מוציאים עשרות מרשמים.

הרופאים משלמים שליש משכרם עבור ביטוח למקרה והחולים יתבעו אותם. ולמה לא לתבוע, אם אפשר להרוויח! כדי לתבוע רופא לא צריך כסף. צריך למצוא עורך דין, הוא יתבע את הרופא וישלשל לכיסו שכר טרחה של 30%-50% מהכסף שבו יזכה בתביעה. וכך מסתובבים להם גלגלי המכונה המשומנת היטב שמכונה בשם "מערכת הבריאות".

מרשם: חיוני ביותר לשנות את היחס של אחד כלפי השני. אם חברות התרופות יחשבו רק על כיצד לרפא, ולא כיצד להגדיל את הרווחים הכספיים שלהם, ממכירת התרופות, אם חברות הביטוח יחשבו כיצד לתמוך במערכת הבריאות, ולא לפתח "מחלות עסקיות", אם הרופאים יפסיקו לפחד ממטופלים ומחברות הביטוח ויתחילו לרפא כפי שמצווים עליהם הידע והניסיון שהצטברו, וגם החולים יתחילו להאמין לרופאים… אז, במקרה כזה, לא יהיה שום צורך ברפורמות למיניהן!

אבל לשם כך צריך לגלות ולראות את הרע שבנו – את החמדנות ותאוות הבצע של האגואיזם המפותח שלנו. בינתיים בוזבזו 51 מיליון דולר רק על פרסומות על הרפורמה הזאת. תאוות הבצע מסנוורת את עינינו ולא נותנת לחשוב על הזולת. בהדרגה אנחנו נבין, שאנו הולכים לאבדון, אם לא נשנה את היחס שלנו לאחרים!
רשומות קודמות בנושא:
כיצד לרפא את הרפואה
משבר הרפואה
החייאה לרפואה
רשומות נוספות במדורים: משבר עולמי, בריאות

One comment

  1. אל נא רפא נא לה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest