דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / רעש בחוץ ושקט בפנים

רעש בחוץ ושקט בפנים

אנחנו שומעים רעש מסביב, אך הרעש הזה הוא רק באוזניים שלנו, מהרבה רצונות ומחשבות. אל תחשוב שאם תהיה בשקט תוכל לחשוב ולתפוס יותר. החכמה אינה נותנת שום דבר, לא משנה כמה אתה מבין, יותר או פחות, צריך שזה ייקלט בלב.

ואם אתה נכלל בתוך הקבוצה אתה יכול להימצא במקום הסוער ביותר, למשל, במנהטן, עם כל הרעש והבעיות שלו, ובכל זאת הקבוצה תהיה מספיק חזקה כדי להפריד אותך מכל ההפרעות החיצוניות.

אם קיימות בעיות פנימיות בין החברים, אז אין כאן מה לעשות, כי זה הרי דווקא הדבר שאיתו צריך לעבוד ואותו צריך לסדר.

ודאי שאם אנחנו הולכים למדבר אתה מקבל התפעלויות והתרשמויות חדשות, אך אין זה אומר שזה יהיה טוב יותר להישאר שם לתמיד. נאמר: "בתוך עמי אנוכי יושבת". זה לא נכון לנסות להתרחק מהציבור וממקומות שבהם חיים בני אדם.

חוץ מהכוונה האגואיסטית שנמצאת בכל אחד, אין לנו יותר מה לתקן. האדם לפי אופיו יכול להיות מאוד רגוע ולהתייחס בצורה רגועה לכל ההתקדמות הרוחנית. וישנם אנשים רשעים ואכזריים, אבל זה טוב אם הם יתייחסו באופן כזה כלפי האגו שלהם.

לתכונות המולדות ולחינוך אין כל חשיבות עד שהאדם לא מגיע לקבוצה. ואפילו בקבוצה אנחנו עדיין נמצאים תחת השפעת העולם החיצוני, אבל זה לא מפריע לנו. כי העיקר זה להתכלל בקבוצה. ושָם בפנים, קיים שקט, וואקום. לשם לא מגיעות שום הפרעות מבחוץ.

כשאני מתחיל לעבוד עם הקבוצה, אני יכול להימצא באמצע האירוע הרועש ביותר, באמצע קרנבל, וזה לא משנה. אם אני נכנס לתוך הקבוצה ומתחיל לבנות שָם את היחסים שלנו, בודק אותם ומחפש איך להיטיב אותם, אז לא מדאיג אותי כל מה שקורה עכשיו מסביבי. זה יכול להיות שוק רועש, אבל אני לא נמצא יחד איתו באותו טווח התדרים. כל מה שהם צועקים וחושבים לחלוטין אינו משפיע עליי. אני בכלל לא תופס את זה.

יתר על כן, אני אפילו יכול לדבר עם הסובבים אותי, להיות מנומס, או להיפך, להתווכח, אבל בפנים אני נמצא עם הקבוצה שלי. אלה הם שני טווחי תדרים שונים לחלוטין.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לתלמוד עשר הספירות", 01.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
"עוגת השכבות" של הנשמה
פטנט אלוהי
דממה מוחלטת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest