דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הפרעות – זו שׂפת הבורא

הפרעות – זו שׂפת הבורא

שאלה: מה הכוונה להיות מעל להפרעות?

תשובתי: מעל להפרעות, זה אומר שאני לוקח אותן, מעבד אותן, שומר ונמצא מעליהן, כמו מעל הגלים. אני לא מוחק אותן, הן נשארות בתוכי, ובהעלותי מעליהן אני בא במגע עם האור, עם הבורא, עם המשפיע. הוא נותן לי את ההפרעות האלה, כדי שאני מעליהן אתקרב אליו.

בינתיים זה לא מגע שמורגש כל כך, אך בכל זאת, ממנו אני מתחיל להרגיש את היחס שלו. אני מתחיל להעריך את ההפרעות האלה. כי הרי הן אלו שמביאות אותי למגע עם הבורא, ובלעדיהן אני לא הייתי מגיע למגע איתו. ההפרעות מראות לי מה מפריד ומבדיל בינינו, מה מפריע לנו לבוא במגע. אם אני מתעלה מעליהן, אני מתגבר על המכשול וכבר רוכש איזשהו קשר עם הבורא.

לכן, אנחנו צריכים להודות על כל ההפרעות, לעבד אותן בצורה נכונה ולהתייחס אליהן כאל מכשולים שמעליהן צריך להתעלות כדי להשׂיג קשר עם הבורא. תכונה, המפרידה ביני לבין הבורא, נהפכת למקשרת בינינו, אם אני אתעלה מעליה. למרות שזה נדמה לי כהפרעה, אני מרגיש אותה כאמצעי ליצירת קשר עם הבורא ולא כהפרעה. אם אני מבטל את עצמי ורוצה להיות מעל להפרעות האלה, אז אני שׂוחה מעליהן כמו פיסת עץ על הגלים, כך שכל הזמן אני בא במגע עם האוויר. לכן אני לא מוחק את ההפרעות האלה, אלא נמצא מעליהן. הן דרושות לי כדי להתעלות מעליהן.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 29.11.2010

One comment

  1. בדומה לי, אמא לשני ילדים, המנסה לגדל את בניי לחיים טובים וערכיים ולראותם מאושרים מתנהלת בחינוך שלהם מתוך תחושת אחריות ואהבה אין סופית לנתב אותם בחיים לבחירות מתוך תובנות של עיקר-ותפל, רע-וטוב וכהנה, ועם זאת הרצון הגדול שלי להשפיע עליהם על מנת להיטיב את חייהם לא תמיד ילדי מבינים את מה שאני כבר יודעת ומבינה ולא רואים את הצדק ולעיתים אני אמא טובה ולעיתים אני אמא רעה אבל אני אמא, אמא שאוהבת, דואגת ורוצה רק את הטוב ביותר בשבילם ואם זה מצריך ממני להיות "רעה" בעינהם, אני אהיה "רעה" כדי להזריע בם את אותם ערכים שאיתם ארצה לראות אותם, בסופו של דבר מתפתחים.
    הבורא הינו טוב ומיטיב, לא תמיד אבין את דרכיו, אבל תמיד אדאג לזכור שאני, כמו בני, לא נמצאת בסוף היצירה כדי לראות אותה בכללותה ועלי פשוט להאמין מעל הדעת ולהתעלות מעל כל אותם מהמורות מתוך הידיעה אותה אני מחזקת כל הזמן ע"י הקבוצה, לימוד ומורה בערבות מלאה להתקדמות לקראת המטרה והעלאת חשיבותה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest