דף הבית / כלכלה / כסף / רוסיה נכנסת למשבר חדש

רוסיה נכנסת למשבר חדש

דעתו של פבל אוסנוב, ראש מחלקת הכלכלה בבית הספר הגבוה לכלכלה בסנט-פטרבורג: "אנחנו לא מוכנים למשבר החדש. רוסיה נכנסת לתוכו עם חובות חברתיים כבדים, עם גירעון בתקציב, במצב גרוע יותר מאשר ב-2008. בזבזנו כסף על פוליטיקה תקציבית, על עיר הנופש סוצ'י, על כדורגל, על "פורמולה-1", על המאיץ LHS ועל פרויקטים מפלצתיים נוספים, שהביאו לעלייה בהוצאות החברתיות. כל זה הופך את הכלכלה שלנו לתלויה בהשפעות חיצוניות. מצבה של רוסיה בכי רע. עכשיו, בניגוד לשנת 2008, אין לנו חסכונות, מלבד רזרבות זהב בסך 500 מיליארד דולר".

דעתו של דימיטרי טרבין, פרופסור בבית הספר הגבוה לכלכלה בסנט-פטרבורג, עיתונאי וכלכלן: "רוסיה חווה את המשבר בצורה קשה יותר מאשר הכלכלה האמריקאית והאירופית. השלטונות הפיננסיים הרוסים, בניגוד לאמריקאים ולאירופאים, יכולים להיות רק פסיביים במקרה של משבר, כתוצאה מחולשתם".

תגובתי: עדיין לא כולם מבינים שלא קיימת שיטת הצלה בתיאוריות הכלכליות. מוכרחים ליצור מדע כלכלה חדש, שמביא את העולם לערבות כללית. הרי אנחנו צריכים לקחת בחשבון רק את המטרה שהוגדרה על ידי הטבע, והיא אנושות מאוחדת, כמו משפחה אחת, שפותרת ביחד את כל הבעיות שלה, לפי מידת החשיבות הכוללת שלהן, באופן כללי.

הכול צריך להיות מוכתב רק מתוך המטרה הסופית הזאת. התנאים ההתחלתיים ידועים, התנאים הסופיים ניתנו. נותר לנו רק להחליט ביחד, כמו במשפחה, על מי קודם כל כדאי לנו להוציא את כל הכוחות המשותפים שלנו, או שנפתור כמה בעיות במקביל.

המשימה הדחופה ביותר היא ליצור את כל התנאים להשגת חברה עולמית של צריכה נבונה. כתוצאה מהשאיפה לאיזון עם הטבע, מהמגמה להידמות אליו, אנחנו נגלה שאנחנו מסוגלים לספק את הצרכים ההגיוניים של כל העולם.
ידיעות קודמות בנושא:
העולם החדש זקוק לכלכלה חדשה
מישהו מנהל את הכלכלה בעולם?
התחזיות – בהתאם לשאיפות!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest