דף הבית / כלכלה / כסף / מישהו מנהל את הכלכלה בעולם?

מישהו מנהל את הכלכלה בעולם?

דעתו של דייוויד דפיצה, פרופסור לכלכלה באוניברסיטת הרוורד: "כשמנהיגי אירופה יחזרו למשרדיהם לאחר חופשת אוגוסט, הם יבינו שאין להם מושג איך להתגבר על המשבר הכלכלי. בוושינגטון, בריסל וטוקיו המנהיגים מתנצחים בעצלתיים וככל הנראה אינם שמים לב לאיום הגלובלי.

המהתלה של גבעת הקפיטול שמנסה לצמצם את חובותיה של ארצות הברית, התגובה חסרת האונים של האיחוד האירופי למשבר המתגבר, החובות, המאזן המסחרי והפיחות של היין היפני – כל זה מצביע על המשבר המסוכן בהנהגה הגלובלית. בארצות הברית פוליטיקאים רבים הביאו את המדינה לסף פשיטת רגל ורק ברגע האחרון הלכו על פשרה.

תגובתם ההססנית של מנהיגי אירופה למשבר לא תשקם את יחסי האמון בשוק, האירו נמצא על הקצה, ביפן היחס בין החוב המדיני לבין התל"ג עומד על 200%, סין הצליחה להגדיל את דירוג האשראי בעזרת השקעות המוטלות בספק. אינדונזיה, רוסיה וברזיל סומכות על יצוא חומרי הגלם, אך מחירי הנפט כבר ירדו ב-15%.

המנהיגים והאליטה של אנשי העסקים אינם מציעים פיתרונות ברורים לבעיות. למרות הדיבורים התכופים על העולם המקושר, המנהיגות קצרת-הרואי של המדינות המובילות בעולם לא ממש שמה לב לכך שכולנו בסירה אחת".

תגובתי: מה שנשאר למנהיגים זה רק להעמיד פנים שהם מנהלים את הדברים. הרי כבר אי אפשר לנהל באמצעות השיטות הישנות. והדבר נעשה גלוי לכולם. זה מפני שהעולם העליון מתקרב אלינו, הוא כביכול יורד אלינו. אבל הוא הפוך מהתכונות של העולם שלנו, יש לו תכונות של קשר הדדי, של השפעה ואהבה. לכן אנחנו מרגישים משבר, כלומר, מרגישים את ההופכיות שלנו אליו.

לא יהיה טוב יותר עד שלא נכיר שעלינו להשתנות – בדומה לעולם העליון, להנהגה שלו, להיות כמוהו, בקשר הדדי, בהשפעה ואהבה. אימרו לי, האם הדבר מציאותי?! – הטבע מזמין בנו ייסורים וכך הוא מאלץ אותנו להגיע לזה. או שאנחנו בעצמנו נרצה להשתנות, ואז נזדקק לחכמת הקבלה. ניפגש מתישהו בעתיד…
ידיעות קודמות בנושא:
שינויים לטובה כבר לא יהיו
התחזיות – בהתאם לשאיפות!
אנושות ללא מנהיג

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest