דף הבית / משבר עולמי / "האביב הערבי" והמערכת הבינלאומית הגלובלית

"האביב הערבי" והמערכת הבינלאומית הגלובלית

דעתו של פרופ' ו. נאומקין, ראש המכון לחקר המזרח, נשיא המרכז למחקרים אסטרטגיים, עורך ראשי בכתב העת "המזרח" של האקדמיה הרוסית למדעים: "המערכת הבינלאומית הגלובלית של שנת 2011 גילתה לא רק את חוסר מוכנותה להגיב כראוי לשינויים, שאותם אף לא אחד לא היה יכול לנבא, אלא גם את הקושי לנהל אותם.

בתנאים של חוסר הסכמה וחוסר ודאות גוברת, הדיבורים על הקמתה של "ממשלה עולמית" שתורכב מהשחקנים המובילים – הם בגדר אוטופיה. אנליסטים רבים מאמינים כי השינויים המהותיים שאותם חווה כיום המערכת הבינלאומית הגלובלית מהווים המשך לשינויים ארוכי-הטווח של העולם, שהתחילו מקריסתו של הסדר העולמי הישן עוד בשנות ה-80.

התהליך הזה מתפשט "מלמעלה למטה" וחובק בהדרגה אזורים חדשים נוספים. אך ייתכן שהשינויים נוצרים "מלמטה למעלה" ומשפיעים על כל המערכת הבינלאומית הגלובלית, וזה מה שמתגלה בזעזועים שמתרחשים באזורים שונים.

המערכת הבינלאומית הגלובלית עוברת תהליך של שינוי. אחד הכיוונים של השינוי הזה הוא חלוקה מחדש של הכוח הגלובלי לטובת אסיה. כמו כן, ניתן להבחין בהֶעדר הומוגניות רב, שגורם לעולם להיות רב-קוטבי.

אבולוציית המערכת הבינלאומית הגלובלית של שנת 2011 מתאפיינת בחוסר ודאות. אחד המאפיינים העיקריים של המתרחש כיום ברמות האזוריות והגלובליות הוא "האביב הערבי", שסילק משטרים מסוימים במזרח התיכון, שנראו יציבים, והעיר אחרים".

תגובתי: לאחר 3700 שנה הטבע/הבורא מחזיר את כולנו מהגלות, בחזרה לבבל, שממנה, לפני 3700 שנה, התפזרנו בכל העולם. ברחנו אחד מהשני בגלל האגואיזם שלנו. במשך 3700 השנים הללו בנינו את מגדל בבל בתוך האגואיזם שלנו. שאפנו להיות למעלה מהטבע.

והנה, המגדל שבנינו קורס. אנחנו שוב יחד בצורה אגואיסטית, לא הצלחנו לברוח זה מזה, אנחנו עומדים סביב המגדל ההרוס הזה, לאחר שתקוותינו האגואיסטיות להגיע לשמים לא התממשו. הגענו שוב לחיבור הגלובלי האינטגרלי והאגואיסטי, כמו שהיה לפני 3700 שנה, רק שעכשיו הגענו אליו עם אגואיזם שבור, חסר תקווה, ולא נותר לנו דבר מלבד לתקן אותו.
ידיעות קודמות בנושא:
התפתחות הערבות לאורך ההיסטוריה האנושית
הטרנספורמציה של העולם המוכר
עידן המערבולת

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest