דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / רומנטיקנים חסרי תקנה או ריאליסטים

רומנטיקנים חסרי תקנה או ריאליסטים

laitman_2011-11-27_1709_w.jpg

כשאנחנו פונים לקהל הרחב, אנחנו לא מנחשים, אלא מביאים עובדות על העולם האינטגרלי, על המערכת האחידה שנאכלת על ידי סרטן האגו. העולם, כמו גוף חי, זקוק לאיזון שהוא הסימן לבריאות ולחיים מלאים.

אנחנו צריכים להפוך את הקהל שלנו לשותפים בבחירת החומר שאנחנו מלמדים. אנחנו לא מתנגדים לדעותיהם, אלא מלכתחילה מושכים אותם לבדיקה מחודשת של העולם. אנחנו מסתכלים על העולם ביחד איתם ומבררים כיצד הוא חי ופועל. ואז זה נעשה ברור, שרק על ידי האיזון אפשר לבנות את המשך קיומנו, ומי שמפר את האיזון הוא הורס, אוכל את כל המערכת עד שמת, כמו סרטן שהורס את כל הגוף או האנושות שהרסה את הטבע.

אנשים לא רואים שאפשר לחיות אחרת, ואנחנו מסכימים איתם שנכון לרגע זה לא רואים פתרון. אבל אנחנו בכל זאת מצביעים להם על חוק האיזון האוניברסלי והאידיאלי שבגללו העולם מתקדם לאסון.

למעשה, אנחנו מתחילים לדבר אפילו לא על החיבור, אלא על המצב הנוכחי, נכון להיום אנחנו חיים בתוך "בועה", "ספֵרה כלשהי" עם חוקי איזון. אבל אנחנו לא תואמים להם. מדור לדור אנחנו נעשים אגואיסטים יותר ויותר גדולים, אפילו אצל הילדים שלנו אנחנו רואים שזאת נטייה בלתי נמנעת, לכן, הבעיות שלנו נעשות יותר ויותר חריפות, כמו בהתפתחות של גרורות סרטניות.

בסופו של דבר אנחנו מציינים עובדות, לא יותר מזה. ואם מגלים את העובדות הללו בהדרגה, במנות קטנות, אז האנשים יעכלו אותן ויסכימו איתנו.

זהו השלב הראשון בהסברים, אני כאילו מלווה את המאזינים שלי בדרך להבנה ולהכרה התחלתית וכך אנחנו מתחברים יותר ויותר. ביחד, דווקא ביחד, אנחנו מסתכלים על העולם ועל המשבר שעובר עליו בכל התחומים.

למעשה, האנושות מצאה את עצמה במצב טרגי, על אף שאנחנו עדיין לא גילינו זאת. אפילו במשפחה ממש לא קל לשקם את היחסים המקולקלים, ובקנה מידה עולמי איש לא חולם כבר למצוא פתרון לבעיית העולם. ואף על פי שהעולם זקוק לחיבור, נכון להיום אנחנו רואים עוד יותר שחיבור הוא חלום של רומנטיקנים או שוטים.

הכול נכון, כי הטבע שלנו הפוך מהטבע החיצוני, לכן אנחנו נידונים לאבדון. בעיקרון, מאחורי אשליית החיים מסתתרת התקרבות למוות.

לכן, אולי צריך להסכים עם זה ולסיים בשקט את ימינו? אולי כדאי להפיץ בחברה פילוסופיה חדשה, הסתכלות חדשה על המתרחש ולהשלים עימה? כבר נכון להיום אנשים לא רוצים להביא ילדים לעולם, אז האם הדור שלנו יהיה האחרון על פני כדור הארץ?

וכאן אנחנו מקרבים את האנשים ל"טריק", להזדמנות שעדיין לא ניצלנו. הרי בטבע האינטגרלי, החיצוני, פועל כוח מיוחד, ואם כולנו ביחד, כקבוצה, נעשים דומים לו, אז באותה הקבוצה מתגלה משהו מאותו הטבע, הכוח האינטגרלי. ואז הקבוצה שלנו מוצאת את עצמה קשורה עם הטבע כדבר אחד. כאילו שמבחוץ ומבפנים הכול מתמלא בכוח האינטגרלי.

כי כל המחלות והבעיות נגרמות בסופו של דבר כתוצאה מהבדל עצום (∆) בינינו לטבע. ובהתאם לזה, אם אנחנו מוחקים את ההבדל הזה, אז אנחנו לא רק מתפטרים מהבעיות, אלא נעשים ניצחיים ושלמים כמו הטבע כולו. אפילו הפיזיקאים מוכיחים שזה אפשרי. והמפתח הוא התאמת הצורה בינינו (צורה 1) והטבע (צורה 2). על ידי התקרבות הדדית אנחנו נעשים כמוהו.

אז כיצד אפשר להשוות בין הצורות 1 ו-2? כיצד מתקרבים?

פשוט מאוד, תנסו לעשות סדנה ואתם תרגישו את זה. העיקר שהשאלות והדיונים יעזרו לאנשים להתחבר, להתרגש, להיות בהסכמה הדדית ולא לעורר ויכוחים.

ואז פתאום הם יגיעו לחום של חיבור, להתרגשות בתוך רגש משותף שסביבו הם יתחילו להתלכד ביניהם. אחרי 20-30 דקות הם יספגו רוח חדשה, כאילו משדרים על אותו התדר. וזאת תהיה בשבילם הדוגמה הראשונה למה שאפשר להגיע ביחד.

הכוח הזה טמון בטבע, אבל כדי להפעילו חייבים להתכלל, ואז הוא יתקן את כל הפגמים בכל התחומים של החיים.

כיצד? על כך נלמד בשיעור הבא…

מתוך שיעור על פי מאמרו של בעל הסולם "מצווה אחת", 24.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
ללא בלמים
מיליון דולר או האור העליון?
הכול נבנה על רגש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest