דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבלה ופסיכולוגיה של יוּנְג

קבלה ופסיכולוגיה של יוּנְג

כנס בולגריה. שיעור מס' 4.

שאלה: תשובות רבות על שאלות ועל הבנה והכרה של העולם מצאתי בפסיכולוגיה של יוּנְג. האם קיים קשר בין חכמת הקבלה ופסיכולוגיה?

תשובתי: חכמת הקבלה ופסיכולוגיה מטריאליסטית מקושרות בקשר הדוק. אבל העניין הוא, שפסיכולוגיה עוסקת בחקר הפסיכולוגיה של החי, שנקרא "אדם".

לכל בהמה: לסוס, קוף, פיל, יש פסיכולוגיית התנהגות משלה וכולי. לכן פסיכולוגיה של אדם כבהמה אפשר ללמוד דרך העבודות של יונג ושאר המדענים, מפני שהם חוקרים את הטבע האנושי הרגיל.

אבל אם את רוצה ללמוד את הפסיכולוגיה של הנשמה, אז פסיכולוגיה רגילה לא תעזור לך, היא לא תהיה מספקת. מדענים פסיכולוגים אינם יכולים לחקור אותה, מפני שהם אינם משיגים בעצמם את הנשמה. כאן כבר דרושה חכמת הקבלה.

לחכמת הקבלה מגיעים אנשים שמרגישים שהם חייבים להשיג את משמעות החיים. אבל אם פסיכולוגיה רגילה מספקת אותך, אז תעסקי בה, זה עניינך.

חכמת הקבלה דרושה למי שלא יכול לחיות ללא תשובה ברורה על השאלה: "בשביל מה אני חי?". אבל אם השאלה הזאת לא בוערת בתוכך, אז את יכולה לעסוק במה שבא לך. אנחנו לא מזמינים אנשים כאלה אלינו, שיעסקו במשהו אחר.

אם אנחנו מדברים על התנהגות האדם בעולמנו, אז זוהי פסיכולוגיה מטריאליסטית רגילה. היא נכונה וצודקת במסגרות ההתנהגות היומיומית שלנו ונחקרת בעזרת התכונות הגשמיות שלנו על אנשים, על חברה, ואחר כך זה נרשם ונערך לכלל שיטה.

אבל אם אנחנו רוצים לחקור את התנהגות האדם שעולה מעל לתכונות האגואיסטיות שלו, אז שם הפסיכולוגיה כבר נהפכת לחכמת הקבלה, מפני שהאדם צריך לשנות את תכונות הקבלה לתכונת השפעה, להחליף את האגואיזם לאלטרואיזם, להרגיש את עצמו שיוצא מתוך הגוף האגואיסטי. ואם הוא יחקור את המצבים האלה וירשום אותם, אז תצא לו אותה הפסיכולוגיה שנקראת "חכמת הקבלה".

הוא ירשום את זה בצורת עביות (עומק הרצון), ספירות, עולמות, דרגות. יופיע אצלו ידע מדויק על איך שהפעולות שלו משתנות בהתאם לעלייה מעל לאגו, מהקשר עם האחרים וכולי. זו כבר תהיה חכמה שמתבססת על חזרה, על תפיסת מציאות מדויקת. כל מה שאנחנו חוקרים במדע רגיל, אנחנו נוכל לחקור בפסיכולוגיה העליונה הזאת שנקראת "חכמת הקבלה".

אבל חכמת הקבלה אינה עוסקת כלל בהתנהגות של האדם הרגיל בעולמנו. בזה עוסקת הפסיכולוגיה המטריאליסטית. כזה הוא השימוש בהן: עד לגילוי של העולם העליון על ידי האדם, מה שהוא מרגיש ברצון האלטרואיסטי שלו, אז יש לנו עסק עם פסיכולוגיה.

ומאותו הרגע והלאה יש לנו עסק עם חכמת הקבלה. לכן יונג וכל שאר הפסיכולוגים מהווים עניין רק בדרגת העולם שלנו. ומעליו הם לא קיימים.

מתוך שיעור מס' 4 בכנס בבולגריה, 11.07.2014

ידיעות קודמות בנושא:
מבט מלמעלה
מה יניע את האנושות לקבל את חכמת הקבלה?
תודה לכם פסיכולוגים, להתראות פילוסופים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest