דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / פרקטלים, תיאורית הכאוס וקבלה

פרקטלים, תיאורית הכאוס וקבלה

thumbs_47_100_wp.gifשאלה: חיפשתי בבלוג שלך ולא מצאתי שום אזכור לתיאורית הכאוס וגיאומטריה פרקטלית. אחרי לימוד הקבלה בקורסים שלכם בקולורדו-ספרינס וקריאת ספרים, השתכנעתי שקבלה ופרקטלים הם בעצם מילים נרדפות. מונחים כמו "דמיון", "השתוות הצורה", "השתוות" – הם נכונים גם לגבי פרקטלים. מעניין אותי לדעת האם שקלת להשתמש בתיאוריה שפותחה ע"י בנואה מנדלברוט בשנת 1970, כדוגמא מוצלחת להסבר חכמת הקבלה.

תשובה: מאז שהתחלתי ללמוד את חכמת הקבלה ב-1979, הפסקתי לעסוק בצורה אינטנסיבית במדעים, עבדתי בשביל לפרנס את משפחתי, ואת כל כוחותיי השקעתי בלימוד הקבלה. מאז, ההיכרות שלי עם יתר המדעים הייתה רק במידה שהזדקקתי לכך לשם פישוט ההסבר של קבלה לציבור.

רצוני רק לציין כי אם מדע הוא אמיתי, היינו מבוסס על ניסויים, הוא תמיד, ובכל דבר, דומה לחכמת הקבלה. ודרך אגב, חלקו הראשון של הספר המשותף שלי עם פרופ' ארווין לאסלו, מגדל בבל – הקומה האחרונה, מבוסס כל כולו על תורת הכאוס.

מדברי בעל הסולם:
"הכלל והפרט שווים אהדדי [זה לזה], כמו שתי טיפות מים, הן בחיצוניות העולם, דהיינו, מצב הפלנטה בכללם, והן בפנימיותו. כי אפילו באטום (פרודה) המימי היותר קטן, אנו מוצאים שם מערכת שלימה, של שמש ופלנטות הרצים סביבו, ממש כמו בעולם הגדול" (מאמר סוד העיבור-לידה)
"כדי להוסיף כאן איזה פסיעה קדימה בדרך מדעית – רק לחכמת הקבלה אנו צריכים, כי כל החכמות שבעולם כלולות בחכמת הקבלה" (מאמר החירות).

2 comments

  1. בעל הסולם/סוד העיבור-לידה

    לידה ברוחניות

    לפיכך, כמו שיש לידה לפרט, מצד בנין הגופים – כן יש לידה לכלל, והיא, על-ידי חידוש כח רוחני, דהיינו, התפתחות השכליים היא לידה לכלל, כי ברוחני שינוי הצורה יחלק העולמות זה מזה, ולידה זו פירושה, לבוא בעולם התיקון.

  2. בעל הסולם/סוד העיבור-לידה

    הלידה לאבא ואמא

    ואז נעשו ראויים לשאוף רוח חיים, והתקיימה בהם הנבואה: "ואתם תהיו לי ממלכת כהנים וגוי קדוש". מתחילה ממלכת כהנים, לבטל קנינם הפרטי, ואחר כך גוי קדוש, שהוא להשפיע נחת רוח לקונם, על-ידי "ואהבת לרעך כמוך".

    וכמו בגשמיות שהולד נופל לידים אוהבות ונאמנות, שהם, אביו ואמו הדואגים לו ומבטיחים קיומו ובריאותו – כמו-כן, לאחר שלכל אחד הוכן ששים רבוא דואגים לקיומו, נשמו רוח חיים, כמ"ש: "ויחן שם ישראל נגד ההר" ופירש"י"כאיש אחד בלב אחד".

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest