דף הבית / משבר עולמי / פרעה – הרשת האגואיסטית הגלובאלית

פרעה – הרשת האגואיסטית הגלובאלית

photo_rav_gh70_021.gif

בזמנינו מתגלה תופעה מעניינת: אדם יכול להרגיש רע, אבל את הרע הוא מרגיש גם באופן גלובלי. כלומר, אין לו עבודה, חסרים לו שירותים שהיה רגיל אליהם, וחסר לו בטחון לעתיד. ולמרות שגם בעבר הרגיש אותו חוסר, היום נוסף לו מרכיב חדש, שנקרא גלובאלי.

גלובאלי משמעו רוחני. זאת אומרת, שלא מדובר רק בהרגשה פרטית רעה, אלא בקשר שבין בני האדם. כי גלובאליות מצביעה על שניים: על כך שלכולם רע, ועל כך שהרע הוא תוצאה של קשר שקיים בין כולם. לכן הרע הזה הוא רע חדש, רע ששייך למערכת עליונה, למערכת רוחנית. כי הקשר בין בני האדם הוא הרוחניות!

נכון לעכשיו, הקשר בינינו אינו קשר טוב, הוא קשר אגואיסטי. אבל עדיין מדובר בקשר בין בני האדם. אפשר לומר שאותו האגו הגלובאלי והאינטגראלי שמתגלה היום הוא "פרעה". הוא המלך ששולט בעולם הזה, ואנחנו איננו מסוגלים לברוח מהרשת האגואיסטית הגלובלית הזו שמתגלה לנו. אלא, שהתגלות הרשת האגואיסטית הזו היא הנקראת "פגישה עם פרעה", וכעת צריך רק לזהותה.

עלינו לברר כיצד לזהות את הרשת האגואיסטית הזו. הרי אנחנו תלויים בה. עלינו לברר איך אפשר להשתחרר ממנה, איך להינצל ממנה, כי הקשר האגואיסטי הגלובאלי מתגלה לנו כקשר שמכביד עלינו יותר ויותר.

השאלה היא האם עוברים את התהליך הזה בקצב טבעי במשך "ארבע מאות שנה", או שאפשר לזרז את ההתפתחות כמו בני ישראל שהיו בגלות מצרים רק מאתיים ועשר שנים.

כעת אנחנו יכולים להתחיל להשתתף בתהליך שמתגלה לנו כמצב הנקרא "בוא אל פרעה". לאחר שעברנו במידה מסוימת את "שבע שנות רעב", אנחנו נמצאים כעת במכות של ממש. כי לאחר שהתחלנו להרגיש את העולם האינטגראלי הזה כעולם גרוע, הגענו לפגישה עם "פרעה".

וככל שהידיעה הזאת תגיע לאנושות מהר יותר, כך יתחילו לזהות בה מהר יותר את "פרעה". זה דומה לאדם שאינו מרכז את מבטו בנקודה מסוימת, אבל כשמישהו מכוון אותו להסתכל ולראות ולעקוב אחריה, הוא באמת רואה את התופעה, ואחר כך מתחיל ללמוד ממנה. כך האנושות צריכה לקבל עזרה.

כך בימינו, כמו בסיפור יציאת מצרים, כל מי שרע לו בורח בלי להבין למה, וזה מספיק לו כדי להשתתף ביציאה ממצרים. מאין ברירה ולמרות שחשוך צריך לדעת שיש מקום בריחה, אבל צריך לצאת יחד. כי הבורא לוחץ ו"פרעה" לוחץ, ויש לכך סיבות שונות, ואין צורך בידע רב או בהבחנות והכוונות מיוחדות, אלא צריכה להיות רק מעין הכנעה והשתתפות בתהליך!

2 comments

  1. מה אוכל להציע לקרוב שמשתמש בסמים?

  2. לא לבוא בכפיה בשום מצב.ולנסות ליראות אם הקבלה מדברת אליו ואם כן יש לא פתח ותרופה כבר שתמלא אותו בימקום .

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest