דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / פריצה, מווירטואליות לרוחניות

פריצה, מווירטואליות לרוחניות

שאלה: "אני, קבוצה, עולם". כל עוד התמונה הזאת קיימת בדמיון שלנו, העולם סובל מאוד, בדיוק כמו שאמרת לפני הרבה שנים. אבל זה כמובן לא צריך לשמח אותנו. צריך לעזור לאנשים, צריך לתמוך בהם, במיוחד בכנס שלנו האירופאי…

תשובתי: אני מסכים לחלוטין. קודם כל, אנחנו מצווים ל"ואהבת לרעך כמוך". אם אני צריך להתייחס לאנשים באהבה, אז איך אני יכול לשמוח בייסורים שלהם? וודאי, שדבר כזה פשוט לא יכול להיות.

ומצד שני, כשמסתכלים על המתרחש, אנחנו צריכים להזדרז ולהקדיש כמה שיותר כוחות וזמן להפצה. אני מקווה שאנחנו נדבר על זה בכנס. כי חשוב לנו מאוד להביא לאנושות את ההבנה שקיימת שיטה, מאוד ברורה, מאוד קונקרטית, פשוטה ומעשית. כבר היום אפשר ליישם אותה ולראות תוצאות נפלאות במשך ימים ספורים.

אנחנו יודעים עד כמה מהר אנשים משתנים במסגרת של החינוך האינטגרלי, החל מההרצאה הראשונה, מהסדנה הראשונה. אם אנחנו רק נוכל לתת להם את השיטה, הם יפקחו את העיניים ויראו עד כמה הכול פשוט. לזה אנחנו מכינים את עצמנו וכבר יש לנו במדינות השונות כמה מאות אנשים שמוכנים להיות מורים ומחנכים.

מפני שכך או אחרת, העולם לא יסתדר ללא ייסורים, רק אלה כבר יהיו ייסורי אהבה, כאשר יחד עם הכוח הדוחף את האנשים מאחור גם ימשוך כוח מקדימה. זוהי החובה שלנו, המשימה שלנו, להראות להם את הדרך.

באמת, אני דיברתי על המצב הזה כבר לפני הרבה שנים, ולמען האמת, כל יום אני מצפה שיתחילו לשמוע לנו. מפני שאחרת הייסורים ללא ספק ילכו ויגברו עוד ועוד. ובכל זאת יש לי תקוות גדולות. לפי כלי התקשורת, לפי התגובות של המדענים, הפוליטיקאים, הסוציולוגים, אני רואה שהעולם משתנה. הם כבר מתחילים לתפוס את המחשבה ולהבין שהיום אנחנו זקוקים לפריצה, לדרך חדשה.

שאלה: ההבנה הטובה יותר של העולם קשורה לאופן שבו הקבוצה לומדת, איך שהיא מתאחדת פנימית. ובכל זאת האגו שלנו דורש תשלומים בצורה של כנסים, ובכלל, פגישות אין סופיות. האם לא הגיע הזמן שנצא לדרגה חדשה? כי אנחנו לא נוכל בהמשך לאסוף בצורה כזאת את כל העולם. תמיד מישהו יישאר בצד וירגיש את עצמו מקופח. האם לא הגיע הזמן שכל אחד מאיתנו, בתוכו, ובו זמנית באחר, יבוא למחשבה על כך שאנחנו אחד שלם, ולא רק בפעולה הדדית פיזית, אלא גם בפעולה פנימית? אנחנו צריכים פנימית להיות יחד.

תשובתי: העולם מתפתח מ"מכאניקה" פשוטה, לאלקטרוניקה, לרדיו ולטלוויזיה, למחשבים, לרשת וירטואלית, ואחריה לרשת רוחנית. הקשר ההדדי שלנו מתקרב יותר ויותר לצורתו הרוחנית.

היום העולם עבר לקשר וירטואלי, לשיחות וועידה, לטלפונים ולצ'אטים. ועכשיו אנחנו צריכים לצאת לכזאת רמה של חיבור, כדי שכל העולם יידע את הקואורדינאטות שלנו בכל הסגמנטים של הרשת ושתהיה לו האפשרות להתחבר אלינו, באופן קל ונכון.

אנחנו צריכים להיות נגישים לכולם, כך ששם, בצורה הווירטואלית הזאת, האדם יוכל למצוא קבוצה, חברה, דמות חדשה של האנושות, חיבור נכון בין כולם. צריך שלכל אחד יהיה מובן איך להיכנס פנימה, איך להתכלל לתוך הכלל הזה, איך לחיות בו להרגיש קשר הדדי כולל. ברגע שהאדם ייקח לידיו פלאפון או ידליק את המחשב, אז האווירה הווירטואלית הזאת תחבק אותו, תמשוך פנימה ותתחיל לעבוד איתו, תמשוך אותו לקראת שלבי התפתחות חדשים יותר ויותר.

ובסופו של דבר, כבר לא יידרשו ערוצים מלאכותיים וקווי תקשורת, כי אנחנו נמתח חוטים מלב אל לב. זאת היא המדרגה הבאה, אך לא נוכל לעלות עליה ללא התקשרות מקדימה ברשתות האלה.

מתוך שיעור על "הקדמה לספר הזוהר", 19.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
לאחד את אירופה
אחראי על האנושות
אנחנו והעולם בשלב הנוכחי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest