דף הבית / קבלה ומדע / טבע / עתיד האנושות – להיות או לא להיות?

עתיד האנושות – להיות או לא להיות?

laitman_2010-12-14_9651_us.jpg

מאמר דיעה של ו. פוליאקוב, דוקטור להנדסה.

סיבות המשבר הן בעלות אופי בלתי הפיך. הן הצטברו במאה שעברה, והפתרון שלהן צריך להתבצע במאה ה-21. לא יכולה להיות שום צמיחה יציבה של הכלכלה או צמיחת הרווחה הכללית. המשבר יגיע לשיאו בעשורים הקרובים. זוהי מדרגה טבעית של התפתחות האנושות, שדרכה נאלץ לעבור, ובהכרח יהיו לכך קורבנות.

המצב הופך להיות מסוכן יותר כאשר תוך כדי התפתחות המשבר האקולוגי, מתפתח גם משבר מערכת "החברה האנושית".

פתרון המשברים אפשרי דרך מלחמות מקומיות, ואין זה מן הנמנע שתהיה גם מלחמה גלובלית. מלחמת ההישרדות על כדור הארץ מאיימת באסון גלובלי. המלחמה ההולכת ומקצינה על משאבי הטבע תוך הגידול המודרני של העוצמה הטכנולוגית והצבאית של הציוויליזציות, יכולה להוביל להיעלמות האדם מעל פני כדור הארץ.

כדי לפתור את בעיית הישרדות האנושות, חייבות להשתנות מטרות החברה ואמצעי השגתן. צפוי חיפוש מעיק של נישה אקולוגית חדשה, מוסר חדש, עיצוב הציוויליזציה על דרך של קו-אבולוציה עם הטבע.

האקולוגיה מילאה את משימתה על ידי חידוד תשומת הלב על הצורך להציל את האנושות. השכל שלנו חייב לעזור לנו להימנע מהתאבדות המונית.

התייחסותי: לבעיה הזאת, שהיא הבעיה היחידה של האנושות, אין פתרון אצל המדענים, ובעצם אצל אף אחד מלבד המקובלים. מכאן, שהבעיה היא בהפניית תשומת ליבם לעצות המקובלים. לשם כך, מבלי לחכות לייסורים, שכמובן יעזרו להפנות את תשומת הלב להצעות האלה, אנחנו, המקובלים, חייבים לעצב את המחשבות שלנו בכל מיני צורות שאותן האנושות מסוגלת לקלוט.

ידיעות קודמות בנושא:
אל ההרמוניה הכללית
הדרך אל המצב הפוסט-אפוקליפטי
תנאי הישרדות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest