דף הבית / קבלה ומדע / טבע / הדרך אל המצב הפוסט-אפוקליפטי

הדרך אל המצב הפוסט-אפוקליפטי

photo_rav_gh70_217.gif

מתוך דו"ח של האו"ם: הקידמה אפשרה את העלאת איכות החיים של אוכלוסיית העולם, אך גם הביאה לפגיעה באיכות הסביבה. נכון להיום, נכרתו חצי מהיערות על פני כדור הארץ, חלק גדול ממי התהום כבר נשאבו או זוהמו, אט-אט נעלמים סוגים שונים של צמחים ובעלי חיים. ההתחממות הגלובלית תביא לעליה של פי 5 במספר אסונות הטבע בהשוואה לשנת 1970.

אין אפשרות לשפר את איכות חייהם של מיליארדי תושבי הארצות המתפתחות על חשבון הקידמה הכלכלית, כיוון שהדבר יביא לכך שנכלה את משאבי הטבע, כדור הארץ לא יוכל לשאת יותר את האנושות – ועדיין המטרה לא תושג! על האנושות למצוא דרכי התפתחות שיאפשרו לה למנוע אסון אקולוגי.

המעבר למודל התפתחות חדש ידרוש שינוי דרסטי בדפוסי ההתנהגות הצרכנית, במערכות התעבורה, בתשתיות המגורים והבנייה, ובמערכות הבריאות והמים.

תגובתי: המעבר לכל סוג של כלכלה המבוססת על חסכנות וצרכנות נבונה הוא בלתי אפשרי ללא תיקון טבע האדם. אך השלטון והממסד מתנגדים לתיקון טבע האדם, כיוון שאז הם יאבדו את השליטה בעולם.

לכן כל עוד הדבר עולה בידם, משימתם העיקרית של מוסדות השילטון והבנקים היא להסיח את דעתם של בני האדם מלחשוב על המשבר. וזאת אפילו במחיר של גידול בחובות המדינה, כמו שקורה בארה"ב. ועם זה כל השלטונות מסכימים.

ידיעות קודמות בנושא:
יו"ר קרן המטבע הבינלאומית הזהירה מפני קטסטרופה גלובלית
המשבר הגלובלי ובחינה מחודשת של האידיאולוגיה הליברלית
בהמשך – נפילה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest