דף הבית / משבר עולמי / עתידה האפל של אירופה

עתידה האפל של אירופה

Laitman_2011-02-03_3618_w.jpg

דעתו של הכלכלן מיכאיל חזין: "במשך כמה עשרות שנים מדינות מערב אירופה העלו את רמת ההגנה הסוציאלית של האוכלוסייה על חשבון הגדלת החוב המדיני. אבל לא ניתן יותר להגדיל את החוב, והאליטות במדינות המערב ניצבות בפני הבחירה: או להמשיך בכל מחיר לשמור על רמת החיים של האוכלוסייה (כפי שעושים בארצות הברית – ממשיכים להגדיל את החוב המדיני), או לוותר על רמת החיים הגבוהה של האוכלוסייה.

אם הם יפסיקו להגדיל את החוב המדיני, רמת החיים של האוכלוסייה תיפול, ולכן הם חייבים להוריד את ההוצאות הסוציאליות. הדבר מוביל לאסון פוליטי חברתי, כי הוא יגרום להיעלמותו של מעמד ה"ביניים" – צרכן המוצרים, השירותים והפוליטיקה. רמת המתח החברתי תגדל. משמעות הדבר היא התרסקות הקריירה והחיים של אנשי השלטון. בינתיים הם "סוחבים”, בתקווה שהמצב ייפתר בעצמו.

הפתרון הרציונלי הוא להסביר לאנשים שרמת החיים באיחוד האירופי חייבת לרדת, מפני שהחברה הייתה חיה ברמה שהיא לא יכולה יותר להרשות לעצמה, להכריז על פשיטת רגל משותפת של כל המדינות באיחוד האירופי, ולדחות בעשר שנים את כל תשלומי החובות. הדבר יגרום למוסדות הפיננסיים לפשוט רגל, וגם כך אין לכלכלה שום תועלת מהם. אבל האליטה הפוליטית של היום אינה מסוגלת אפילו לרמוז על פעולה כזאת!

לכן ככל שהעניינים במדינות בודדות ילכו וידרדרו, יעלו לשלטון במדינות הללו פוליטיקאים קיצוניים, שיתחילו להוציא את מדינותיהם מגוש האירו. גרמניה שוב תתחיל לשלוט באירופה, דבר שניסו להימנע ממנו על ידי המצאת האירו.

כדי שמעמד הביניים יתנהג יפה, לא חייבים לתת לו הטבות, אלא אפשר גם לאיים עליו, אבל אז, במקום פופוליזם סוציאלי אנו נחזה בתחייתה של הטוטליטריות".

התייחסותי: הפיתרון הוא רק חינוך והשכלה אינטגרליים כלליים ומיידיים של האוכלוסייה, דרך כל כלי התקשורת, הערוצים והאפשרויות השונות – ואז השלטונות יוכלו לדבר עם העם ולהחליט ביחד על הצעדים שעומדים להתבצע. חייבים להביא את החברה למודעות תוך מימוש הערבות החברתית – שבה החברה תסכים לקורבנות זמניים. אפשר להביא את החברה להכרה בנחיצות הערבות וההגבלה תוך מספר חודשים של מימוש החינוך האינטגרלי.

ידיעות קודמות בנושא:
המציאות הכלכלית החדשה של אירופה
האיחוד האירופי עתיד להשתנות
קרן המטבע הבינלאומית מזהירה על החוב המדיני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest