דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / "עשה את רצונו כרצונך"

"עשה את רצונו כרצונך"

עלינו לגרום בעליון חיסרון למילוי. רק אז הוא יבצע זיווג בין הרצון שלנו לבין הרצונות העליונים שלו, עד עולם אין-סוף, ויביא את האור שיוליד אותנו, יתקן אותנו וימלא אותנו. אם לא תצליח לעורר את העליון, לעורר בו את הרצון, לא תזכה לשום שינוי.

בחכמת הקבלה אנחנו לומדים כיצד לבקש מהעליון! לכן, אתה יכול לצעוק, לקפוץ, לדרוש, לעשות ככל העולה על רוחך… "ניצחוני בניי", זאת אומרת, הם מחייבים אותי לתקן אותם. מה עוד אתה יכול לעשות אם הכול משתלשל מלמעלה בזכות ההתעוררות המוקדמת מלמטה? אינך יודע מה עושה העליון ולא צריכות לעניין אותך הפעולות שלו. מה שמעניין אותך זה רק באיזו צורה אתה יכול להכריח אותו לפעול! במילים אחרות, עליך להבין באיזו צורה אתה יכול לבקש ממנו. בכל מקרה, אתה צריך לדעת מה העליון מתכוון לעשות איתך, אחרת תבקש ממנו לא את מה שהוא רוצה. הוא רוצה לתת לך כוס חלב, ואתה רוצה לבקש ממנו כוס מיץ. במקרה כזה הוא אינו שומע ואינו מבין אותך. הוא יודע שאתה זקוק לכוס חלב, ודווקא כוס חלב בכמות כזאת.

"עשה את רצונו כרצונך" – זה מה שעליך ללמוד, ולשם כך אתה זקוק ל"אמונה למעלה מהדעת". עליך ללמוד את כל הכעסים שהוא מעורר בך, את כל המצבים ה"רעים", את כל מה שנקרא ה"הרָעות" שבעזרתן הוא מעורר אותך. אם תבחן אותן נכון ותעלה מעליהן באמונה מעל הדעת, תדע בדיוק מה הוא רוצה ממך, תדרוש דווקא את זה, ותקבל!

עליי לשים לב לכך שכל מה שאני מרגיש עכשיו הוא מה שהעליון רוצה שאבקש ממנו. הוא רוצה שאפנה אליו! אך הוא אינו מעורר בי את הרצון הזה ישירות, משום שהוא רוצה שאבין אותו, שאהיה כמוהו, שאחכים.

כיצד אנחנו עובדים עם הילדים? – אנחנו נותנים להם תרגילים, אך איננו מספקים להם הפיתרון. אנחנו מנסים לגרום להם שהם בעצמם יחשבו, יבינו, יגלו וירצו למצוא את הפיתרון בעצמם. אותו הדבר עושה איתנו העליון. כל רגע בחיינו הוא בסך הכול רמז מצד העליון שמנסה להראות לנו מה עלינו לבקש, מה כדאי לנו לבקש ובאיזו צורה עלינו לעשות זאת.

מדובר רק על העלאת המ"ן שלנו. אם נשים לב לכך, הספר יהיה פתוח בפנינו. אני כבר פונה לעליון עם הבקשה הנכונה, ומה קורה אחר כך? – אינני יודע. המקובלים מספרים לנו על כך כדי לקרב אותנו אל השורש שלנו. אנחנו לומדים על עתיק, אריך אנפין, עולם אין-סוף… לשם מה אני צריך לדעת את כל זה? מעניין אותי רק הקשר שלי עם אימא, אך כל מה שקורה מאחורי הקלעים – הסופרמרקט, המפעלים שמייצרים את הסחורה – כל זה אינו מעניין אותי. אני צועק: "אימא, תני לי סוכריה!" אך לא, מפני שעליך להתבגר, עליך להבין משהו ולהתכלל איכשהו בתוך המתרחש.

לכן אנחנו כל כך רוצים למלא את הילדים הקטנים בידיעות שונות, כדי שידעו יותר ויבינו, כדי שהילד לא סתם יבקש, אלא שיבין לשם מה ומדוע. אתה מסביר לו: "את זה אפשר", ו"זה לא עכשיו", "לא אוכלים עכשיו ממתקים, כי עוד מעט ארוחת הצהריים"… אתה מסביר לילד הרבה יותר ממה שהוא דורש. ביחסים כאלה אנחנו נמצאים עם העליון.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 06.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
התפתחות רוחנית: מעובר עד אדם
השיטה היחידה לעלות
כיצד לקבל את השפע העליון

One comment

  1. כמה מדהים אני צריכה לילמוד לזהות מה הבורא רוצה לתת לי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest