דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / על גלי אוקיינוס של כל טוב

על גלי אוקיינוס של כל טוב

מיכאל לייטמן

אדם מפותח נבדל בכך, שמוכן לסבול לאורך זמן והרבה למען השגת מטרה, שגדולה בעיניו, ולכן דורשת הרבה מאמצים וזמן, להשגתה. לפי זה נקבעת רמת ההתפתחות של האדם, לפי כמה כוחות הוא מוכן להשקיע וכמה זמן, כדי לזכות בשכר, כי הוא מסוגל לדמיין לעצמו מטרה, ששווה את מאמציו.

אנחנו רואים בעולמינו, שישנם בני אדם, שחיים מרווח מקרי. בבוקר יוצאים מביתם, מוצאים איזו שהיא עבודה, מרוויחים קצת כסף, כדי להתקיים היום, וחוזרים לביתם. היה לי פעם שכן כזה, הוא היה אומר: "להיום יש לי 50 שקלים וזה מספיק, אני וכל משפחתי נוסעים לים. זה יספיק לנו לסנדוויצ'ים לכל היום, אפשר לנפוש". התפלאתי: "וממה תתקיים מחר?!". והוא היה עונה: "הרי להיום זה מספיק !". יש יחס כזה לחיים.

ואדם אחר יוצא מביתו, טרוד כולו. אתה שואל אותו: "קרה משהו? אולי אין לך אוכל למשפחתך?" – "לא, הכול בסדר". "אז מה הבעיה?", ואז הוא מתחיל לספר לך על הבעיות של כל העולם ועל כאלה שאולי יתרחשו בעוד מספר שנים. ואם תציע לו לארגן נופש עם משפחתו על שפת הים, גם שם הוא לא יצליח להיפטר ממחשבותיו.

ככל שהאדם מפותח יותר, כך גדל מעגל דאגותיו. ככל שמטרתו גדולה יותר, כך האדם מוכן לסבול יותר ולאורך זמן, בכדי להגיע אליה.

כך הדבר גם ביחס לרוחניות: משיג אותה רק מי שנמצא בדרך הרוחנית, שלמרות ביקורת עצמית ואי-הסכמה, מוכן להשקיע כוחות ולהמתין שנים… משום שהמטרה הרוחנית היא מעל לכל חייו.

הדבר היחיד, שנחוץ לאדם, זו ההרגשה, שהוא הולך לקראת מטרה זו, ולא חשוב מתי הוא ישיג אותה: כאן ועכשיו או באין סוף. אם נקבל תחושה והרגשה כזו – סימן, שתיקנו את הכלים שלנו.

אם המטרה שלי להגיע להשפעה – אז אני בכלל לא שואל על המילוי.

אני רוצה להרגיש, שחוץ ממנה, איני דורש דבר, ולא חשוב לי מתי אקבל אותה – אפילו אף פעם לא. וזה אומר, שאני כבר נמצא בה!

כך האדם נכנס לרוחניות. וכאשר הוא מרגיש שהוא שוקע באוקיינוס של כל טוב, הוא מרגיש שלמות.

מתוך שיעור על מאמר "תכונתה של חכמת הנסתר בכללה", 10.12.2009

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest