דף הבית / כללי / על אילו בקשות עונה הבורא?

על אילו בקשות עונה הבורא?

על אילו בקשות עונה הבורא?
בהמשך לפוסטים קודמים: כל רצון מקבל מענה, מבקשים חיים

שאלתה של איילת: אז הבורא עונה גם על בקשות הכרחיות ולא רק על בקשות לתיקון?

תשובה: הבורא עונה על כל הבקשות בלבו של האדם, משום שמדובר בהשפעת האור העליון על הרצון שלנו. השפעה זו מתרחשת בקביעות. הם נמצאים אחד מול השני. שום דבר לא תלוי באדם, בהכרתו את ההשפעה הקבועה הזו של האור על ה"רשימו", אלא רק רכישת רצון להשפעה ואהבה מהסביבה.

לרצון זה דוחף כל הזמן האור העליון את האדם, בהשפעתו על הרשימו. כלומר בהשפעתו התמידית על הרשימו, האור מניע את האדם לקבל את ההחלטה שהוא מוכרח לרכוש את תכונת ההשפעה והאהבה. אך הוא מניע בדרך הטבע, במכות.

אם האדם מוסיף מתוך זה את ההשתוקקות שלו, אותה קיבל מקבוצת חברים השואפים לזה, הרי שהוא בעצמו מעורר את השפעתו של האור העליון – לאותו הכיוון שהאור העליון פועל. אלא שמפני שהוא בעצמו רצה בכך, הוא מקבל את התוצאה של השפעת האור באופן חיובי. ולא באופן שלילי, כמו שבדרך כלל קורה: אדם רצה מילוי אגואיסטי גדול, וקיבל דחיפה גדולה עוד יותר להשפעה – וכתוצאה מכך הרגיש את עצמו בייסורים גדולים עוד יותר.

שאלתו של רונן: לפי דבריך, מה יקרה אם 200 מיליון מוסלמים ירצו מאד שישראל תיעלם מהמפה? האם חלילה רצונותיהם יתגשמו?
תשובה: הרצונות כולם, ושל כולם, נכללים בנשמה הכללית "אדם הראשון". אך לכל אחד יש את משקלו שלו, השפעתו, שתלויה בגורמים רבים:
לאיזו קבוצת נשמות הם שייכים, כמו איברים בגוף – יש יותר ויש פחות חשובים; על מה הם מבקשים – למטרה או נגד מטרת הבריאה, רצונות לשנאה או לאהבה וכולי.

7 comments

  1. על זה אומרים- "תיזהר במה שאתה מבקש, כי זה עלול להתממש" Wink

  2. שאלתי היא האם התעסקות בבורסה כפרנסה – זה חיובי או שלילי -לפעמים נידמה לי שזה כן או לא – הייתי רוצה לדעת האם זה מהבורא או לא תודה

  3. יש תוכנית הבריאה ולא להיתבלבל וכמובן שצרך לילמוד ואפשר ליקנות את הספר הדור האחרון ולהסכיל….

  4. רק ליזכור שאת לומדת להיות במצב הפוך מבורא .אז  להיתפלל זה רק להכיר ולהבין ולהרגיש בעיקר בשיעור.

  5. "קירבו לי" 

  6. שלום לא ממש הבנתי את התשובה לשאלתך – אולי תפשט יותר את התשובה תודה

  7. האם נכון הדבר שישוע הוא המשיח של עם ישראל והעולם כולו – אני הוא שככתוב בברית החדשה מה פירוש שתי המילים ההללו אני הוא – שישוע הוא האור של העולם באהבה ותודה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest