דף הבית / אקטואליה / עליית האנטישמיות ביפן

עליית האנטישמיות ביפן

שאלה: שתי מפלגות קטנות ביפן מפיצות תיאוריות קונספירציה לפיהן הכסף היהודי שולט בפוליטיקה היפנית וביפן כולה, בן גוריון היה טרוריסט ומערכת החינוך בישראל מולידה מרגלים. למה האנטישמיות מרימה ראש ביפן?

תשובתי: יפן מתפתחת ויש לה דריסת רגל בכל המדינות המפותחות, לא רק בטכנולוגיה אלא גם בפוליטיקה ובענייני החברה, לכן זה מה שקורה, אנחנו רואים שזה קורה בכל המדינות המתפתחות.

 

שאלה: האם זה מרמז על כך שהאנטישמיות תתפשט גם באסיה כולה?

תשובתי: בטוח שהאנטישמיות תתפשט, למרות שכמעט ואין יהודים. כשעם כלשהו מתפתח טכנולוגית, מדעית, תרבותית, חינוכית, הוא מתחיל להרגיש שיש לו יחס מיוחד ולא טוב ליהודים וליהדות.

שאלה: מה ההבדל בין האנטישמיות באסיה לבין האנטישמיות בארה"ב ובאירופה?

תשובתי: כל אומה, ככל שהיא תתקרב לצורה מודרנית, תצמח בתוכה אנטישמיות כי זה חוק הטבע. לדוגמה גרמניה, מדינה תרבותית, עם חינוך טוב ומפותח, ואף אחד לא מבין איך יכול להיות שדווקא בגרמניה הייתה השואה. יהודים חיו בגרמניה במשך מאות שנים, שפת היידיש התפתחה מתוך הגרמנית. זה קרה כי כשעם מתפתח הוא נעשה אנטישמי. זה לא קשור למה שהיהודים עשו או לא עשו, אם הם נמצאים באותה מדינה או לא, זה פשוט חוק. האנטישמיות צומחת לפי מידת ההתפתחות של העם, הם מתחילים לשנוא את היהודים ואת היהדות בכלל, והם בעצמם לא יכולים להסביר למה, הם מתחילים להמציא סיבות כאלו ואחרות. אבל זה נובע מתוך כך שעתיד העולם הוא חיבור, וסוד החיבור נמצא ביהדות, בחכמת הקבלה.

 

מתוך ישיבת כתבים, 16.8.2022

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest