דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / להתחבר בלבבות במדינת היהודים

להתחבר בלבבות במדינת היהודים

שאלה: לאחרונה ציינו 82 שנים לפטירתו של ולדימיר ז'בוטינסקי מאבות הציונות. בגין אמר שיום לכתו חייב להיות יום של חשבון נפש לכל אחד ואחת מאיתנו. האם שמעת מהרב"ש, המורה שלך, התייחסות כלשהי לז'בוטינסקי?

תשובתי: הרב"ש כיבד את כל אבות הציונות מפני שהיה בעצמו ציוני, הוא דאג לשלום המדינה, שמח בכל חגי ישראל, היו לו כל מיני סימנים, לדוגמה על סכין השבת  שלו היה כתוב "מדינת ישראל".

שאלה: למה מקובלים העריכו את אבות הציונות?

תשובתי: כי יש בכך סימן של התקרבות לחיבור של העם, לעוד צעד גדול לקראת התיקון.

שאלה: מטרת הציונות לפי ז'בוטינסקי הייתה לבנות את מדינת היהודים עם רוב יהודי משני עברי הירדן. האם מטרה זו נכונה גם לימינו?

תשובתי: אני חושב שאם המטרה של עם ישראל בארץ ישראל תהיה להציג חיבור נכון בין כל פלגי העם ולהוות דוגמה לכל האנושות איך להגיע לחיבור, זו תהיה בדיוק הדרך לגמר התיקון.

שאלה: ז'בוטינסקי אמר שכל מי שמפריע להקמת מדינת היהודים חייב להרכין ראש בפני הדגל היחידי, צו האידיאל העליון והשליט, שזו מדינת היהודים. מה קורה לנו היום שכל אחד רוצה ללכת עם דגל משלו קדימה?

תשובתי: התקווה של הציונות להיות כולנו יחד בציון, מתפוררת. אנחנו אולי בנינו צבא, פיתחנו טכנולוגיות והיי-טק, אבל לא הצלחנו לחזק את לב האומה, לחבר את כולנו יחד, מפני שאנחנו לא מחזיקים במטרה הסופית להיות "כאיש אחד בלב אחד". אנחנו לא מלמדים בבתי הספר שחיבור צריך להיות מעל כל ההבדלים. אנחנו לא מפיצים את האידאל הזה בכל מעגלי התרבות בעם. כאילו מספיק שיש לנו מדינה,  גבולות, צבא ואין יותר למה לדאוג. אבל דווקא אחרי שיש לנו מדינה, גבולות וצבא, עלינו להתחבר בלבבות.

שאלה: אפשר להגיד ש"ואהבת לרעך כמוך" זה הדגל של מדינת היהודים?

תשובתי: אין חוץ מזה כלום. זה הכול. אנחנו רואים שאנחנו מתפוררים אם אנחנו לא מחזקים את הקשר בינינו בלב אחד.

 

מתוך ישיבת כתבים, 16.8.2022

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest